انواع پلو و چلوغذاهاي دريايي

طرز تهیه دمپخت میگو به همراه آموزش پخت ساده آن

پلو ها از جمله غذاهای سنتی ایرانی محسوب می شوند که معمولا هر خانواده ای در طول هفته حداقل یک بار آن را آماده می کند. همان طور که می دانید، انواع پلو ها وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند. معمولا چون در تهیه پلو از مواد غذایی با ارزش استفاده می شود، مصرف آنها باعث می شود وضعیت سلامت شما بهبود پیدا کند. از جمله یکی از محبوب ترین انواع پلو می توان به دمپخت میگو اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دمپخت میگو

دستور پخت دمپخت میگو

مشخصا ماده اصلی این غذا مربوط به میگو می شود. میگو از جمله یکی از غذاهای دریایی است که بسیار مقوی می باشد و به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که در طول هفته حداقل یکبار باید از آن استفاده کنید. از جمله برخی از مهم ترین خواص دمپخت میگو می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کاهش کلسترول، بهبود حافظه و درمان کم خونی اشاره کرد. در کنار این موضوعات، جالب است بدانید که دمپخت میگو دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند به راحتی آن را آماده کند.

غذاهای همراه

دمپخت میگو یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان یک وعده اصلی استفاده کنید. همچنین استفاده از نوشیدنی های گیاهی مانند مارگاریتا و موهیتو نیز توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه دمپخت میگو

+ به مقدار 300 گرم میگو

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری روغن مایع

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به تعداد 4 حبه سیر

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه آب

+ به مقدار سه پیمانه برنج

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری سبزی گشنیز و شنبلیله

طرز تهیه دمپخت میگو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای بسیار خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. سپس پیاز خرد شده را با مقداری روغن در تابه تفت دهید تا به رنگ طلایی تبدیل شود.

گام دوم: حالا در این مرحله باید به سراغ مواد دیگر مانند سیر و میگو بروید. سیر و میگو را نیز به اندازه های دلخواه خرد کرده و سپس آنها  را هم در تابه تفت دهید.

گام سوم: سپس باید سبزی های خرد شده، یعنی گشنیز و شنبلیله را همراه با آب و ادویه به آنها اضافه کرده و دوباره به تفت دادن ادامه دهید تا ترکیبات به خوبی بپزند و طعم ادویه ها به غذا منتقل شود.

گام چهارم: آخرین کاری که برای تهیه گشنیز و شنبلیله باید انجام دهید این است که برنج را با مواد مخلوط کرده و سپس شعله را تنظیم کنید تا غذا آماده شود. شما می توانید برای مصرف این غذا از انواع چاشنی های مختلفی نیز بهره بگیرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا