غذاهاي دريايي

دستور تهیه برگر ماهی و مواد مورد نیاز آن

همان طور که می دانید، برگر ها از جمله مهم ترین انواع غذاهای فست فودی هستند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند. معمولا در تهیه این غذها از فراورده های گوشتی استفاده می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارند. در حال حاضر انواع برگر وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و طعمی منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از محبوب ترین آنها می توان به برگر ماهی اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این برگر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

برگر ماهی

دستور پخت برگر ماهی

این برگر با استفاده از ماهی تهیه می شود و به همین دلیل استفاده از آن می تواند بر روی سلامت شما تاثیر داشته باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که هر فردی در طول هفته حداقل باید دو بار از گوشت ماهی استفاده کند. گوشت ماهی دارای فواید متعددی است که از جمله مهم ترین آنها می توان به کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این برگر دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

برگر ماهی یک غذای سنگین است و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان وعده اصلی در شام یا نهار استفاده کنید. همچنین مصرف پیش غذاهایی مانند سالاد سیب زمینی و یا نوشیدنی هایی مانند موهیتو می تواند مکمل عالی برای این غذا باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه برگر ماهی

+ به مقدار 500 گرم فیله شیر ماهی بدون استخوان

+ به مقدار دو حبه سیر

+ به مقدار دلخواه گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه خیار شور

+ به مقدار 100 گرم زیتون هسته گرفته شده

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری آبلیمو ترش یا ترنج

طرز تهیه برگر ماهی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذا باید انجام دهید این است که فیله شیر ماهی بدون استخوان را در روغن به خوبی سرخ کنید.

گام دوم:  بعد از این که این ماهی سرد شد، آن را به صورت کامل ریز ریز، خرد کنید.

گام سوم: حالا باید به سراغ نان همبگر بروید و این خرده های ماهی را درون آنها قرار دهید.

گام چهارم: در این مرحله هسته زیتون ها را دربیاورید و یا این که می توانید از زیتون های بدن هسته استفاده کنید. آنها را همراه با ماهی درون نان همبگر قرار دهید.

گام پنجم: نوبت به خیار شور و گوجه فرنگی رسیده است. ابتدا آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید و بعد درون نان های همبگر قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر دوست دارید، می توانید از چند برگ کاهو نیز استفاده کنید.

گام ششم: در این مرحله باید آب لیمو ترش یا آب نارنج را گرفته و سپس  آن را با سیر رنده شده مخلوط کنید. از این مخلوط به دست آمده یک یا دو قطره بر روی برگر ها بریزید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا