خوراک ساده

طرز تهیه شله ماشکی غذای محلی یاسوج

یاسوج از جمله یکی از استان های غربی ایران است که همواره به داشتن غذاهای بی نظیر معروف بوده است. غذاهای این استان همواره با استفاده از حبوبات، سبزیجات و سایر مواد مغذی تهیه می شوند و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارند. از جمله یکی از خوشمزه ترین غذاهای یاسوجی که در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شود، شله ماشکی نام دارد. این غذا طعم کاملا منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه شله ماشکی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

شله ماشکی

دستور پخت شله ماشکی

جالب است بدانید که مواد تشکیل دهنده این غذا شامل انواع ترکیبات گوشتی، ادویه ها و حبوبات می شود. این موضوع به خوبی به ما نشان می دهد که مصرف این غذا بر روی بسیاری از عوامل سلامتی تاثیر می گذارد. علاوه بر این که این غذا از نظر طعم و مزه کاملا بی نظیر و منحصر به فرد می باشد، جالب است بدانید که دستور تهیه آن نیز بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شله ماشکی یک غذای نسبتا سنگین است و به همین دلیل شما می توانید از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. جالب است بدانید که چاشنی هایی مانند ترشی غوره قادر هستند طعم این غذا را لذیذتر کنند. علاوه بر این، نوشیدن دوغ با آن نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه شله ماشکی

+ به مقدار دو پیمانه برنج

+ به مقدار 200 گرم گوشت قرمز

+ به مقدار یک پیمانه کنجد بو داده

+ به مقدار یک پیمانه دانه انار خشک شده

+ به مقدار یک پیمانه ماش

+ به تعداد دو عدد پیاز تازه و متوسط

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه شله ماشکی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که کنجد و پیاز خام را همراه با دانه های خشک شده انار در یک هاون قرار داده و سپس آنها را به خوبی له می کنیم به طوری که روغن کنجد در بیاید.

گام دوم: سپس به سراغ گوشت بروید و آن را همراه با کنجد بپزید. اجازه دهید این دو ماده به مدت یک ساعت در آب باشند.

گام سوم: زمانی که کنجد و گوشت به صورت نیم پز در آمدند، برنج را به همراه موادی که در بالا له کردید، در میان ظرف بریزید و اجازه دهید آنها نیز بپزند.

گام چهارم: در آخرین مراحل پخت، کمی غذا را تست کرده و سپس نمک را به اندازه دلخواه اضافه کنید.

گام پنجم: دقت داشته باشید که در طول این مدت آش را باید هر 15 دقیقه یکبار هم بزنید وگرنه مواد آن جا نمی افتند که این امر باعث می شود طعم آن مشکل دار شود. در انتها نیز می توانید ترشی غوره را به آن اضافه کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا