انواع خوراک تخم مرغخوراک ساده

طرز تهیه اشکنه تخم مرغ به روش سنتی

همان طور که می دانید، غذاهای سنتی همواره طرفداران زیادی دارند و در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شوند. اشکنه از جمله این غذا ها به شمار می رود که معمولا در تهیه آن از انواع ترکیبات با ارزش غذایی بالا استفاده می شود. به همین دلیل است که مصرف اشکنه می تواند بر روی سلامت شما تاثیر داشته باشد. انواع مختلف از این غذا وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها اشکنه تخم مرغ است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه اشکنه تخم مرغ آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه اشکنه تخم مرغ

دستور تهیه اشکنه تخم مرغ

مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، تخم مرغ می باشد. تخم مرغ از جمله مهم ترین مواد غذایی می باشد که فواید زیادی دارد و به همین کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از جمله برخی از خواص ان می تواند به مواردی مانند تقویت عضلات، بهبود سلامت قلب و کاهش کلسترول بد بدن اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه اشکنه تخم مرغ بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

اشکنه تخم مرغ یک غذای نستبا سنگین به شمار میرو د و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. استفاده از چاشنی هایی مانند ترشی پیاز و غوره خشک همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه اشکنه تخم مرغ

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار نیاز آب

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز روغن

+ به تعداد دو عدد گوجه فرنگی متوسط یا دو قاشق رب گوجه

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی متوسط

+ به تعداد چهار عدد تخم مرغ

+ به تعداد یک قاشق چای خوری مرزه خشک

طرز تهیه اشکنه تخم مرغ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را شسته و خرد کرده و سپس آنها را تفت دهید.

گام دوم: سپس بعد از این که پیاز های تفت داده شده طلایی رنگ شدند، سیب زمینی ها را همراه با گوجه خرد کرده و سپس به ظرف اضافه کنید. سپس در حالی که ادویه ، نمک و مرزه را به آنها اضافه کرده اید، مواد را به خوبی تفت دهید.

گام سوم: حالا در این مرحله باید به سراغ آب رفته و سه لیوان به مواد بالا اضافه کنید. سپس صبر کنید تا مواد به خوبی بپزند.

گام چهارم: یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی درون آن بشکنید. توصیه می شود که این تخم مرغ ها را هم نزنید. آنها را به ظرف غذا اضافه کرده و بعد از این که پختند، ترکیبات را هم بزنید.

2.1/5 - (10 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا