خوراک ساده

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی یک غذای سنتی و خوشمزه

همان طور که می دانید، غذاهای سنتی همواره طرفداران زیادی دارند و در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شوند. اشکنه از جمله این غذا ها به شمار می رود که معمولا در تهیه آن از انواع ترکیبات با ارزش غذایی بالا استفاده می شود. به همین دلیل است که مصرف اشکنه می تواند بر روی سلامت شما تاثیر داشته باشد. انواع مختلف از این غذا وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها اشکنه سیب زمینی است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه اشکنه سیب زمینی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی

دستور پخت اشکنه سیب زمینی

مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، سیب زمینی می باشد. سیب زمینی از جمله مهم ترین غلات می باشد که فواید زیادی دارد و به همین کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از جمله برخی از خواص ان می تواند به مواردی مانند کاهش وزن، تقویت انرژی و بهبود سیستم گوارشی اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه اشکنه سیب زمینی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

اشکنه سیب زمینی یک غذای نستبا سنگین به شمار میرو د و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. استفاده از چاشنی هایی مانند سیر ترشی و سالاد فصل همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه اشکنه سیب زمینی

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری نعناع

+ به تعداد یک عدد سیب زمینی

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آرد گندم

+ به مقدار نیاز آب

+ به تعداد 4 عدد تخم مرغ

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که سیب زمینی ها و پیاز ها را به اندازه کوچک ریز کرده و سپس آنها را درون تابه ریخته و با روغن تفت دهید تا رنگ پیاز ها طلایی شود.

گام دوم: در همین مرحله باید دو تا سه لیوان آب به مواد اضافه کنید و سپس صبر کنید تا آنها به نقطه جوش برسند.

گام سوم: حالا کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که نعنا خشک ، زردچوبه ، فلفل و نمک را درون مواد بالایی ریخته و سپس آن را به خوبی هم بزنید تا ترکیبات موجود در آن مخلوط شوند.

گام چهارم: سپس به سراغ تخم مرغ ها بروید و آنها را یکی یکی درون ظرف مواد بشکنید. دقت داشته باشید که احتیاج نیست این تخم مرغ ها را هم بزنید.

گام پنجم: زمانی که تخم مرغ های اضافه شده بسته شدند، اشکنه شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا