انواع دلمه و کوکو و کتلتخوراک ساده

طرز تهیه ی کوکو مرغ

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کوکو. کوکو یکی از محبوب ترین و ساده ترین غذاهای ایرانی میباشد که انواع مختلفی دارد. امروز شما را با طرز تهیه ی کوکو مرغ آشنا میکنیم. طرز تهیه ی این غذا بسیار ساده است و طعم بسیار لذیذ و دلپزیری دارد. این نوع کوکو از مرغ، پیاز و تخم مرغ تهیه میشود که سبک و زود هضم نیز میباشد. این غذا ی خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کوکو لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی

طرز تهیه ی کوکو مرغ خانگی خوشمزه

مواد لازم:

4 عدد ران مرغ

2 لیوان پیاز ریز خرد شده

1/4 پیاز

5 عدد تخم مرغ

1/2 قاشق چای خوری زرد چوبه

1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

1-2 قاشق غذا خوری آب لیمو

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن

دستور پخت:

گام اول: پیاز های خرد شده را، تا زمانی که طلایی رنگ شوند سرخ کنید.در یک قابلمه، ران های مرغ را قرار دهید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. سپس 1/4 پیاز، و 1/4 لیوان آب برای آب پز کردن. مرغ را آب پز کنید و بعد از اینکه پخته شد، از روی حرارت بر دارید. اکنون استخوان را از گوشت جدا کنید و گوشت را ریش ریش کنید.

گام دوم: تخم مرغ ها را با زرد چوبه و بیکینگ پودر و نمک و فلفل مخلوط کنید. اکنون آب لیمو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس پیازها و گوشت مرغ ریش ریش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

گام سوم: در یک ماهیتابه ی نچسب مقداری روغن گرم کنید. زمانی که روغن به خوبی گرم شد، مخلوط تخم مرغ و گوشت مرغ را در ماهیتابه بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید.

گام چهارم: اکنون کوکو را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و برگردانید تا سمت دیگر به مدت 4 الی 5 دقیقه بپزد و قهوه ای مانند شود. سپس از این غذای لذیذ و خوشمزه کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. نوش جان!

3.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا