خورش ها

دستور پخت خورش قلیه ترش

خورش ها از جمله غذاهای محبوبی به شمار می روند که در بسیاری از بخش های مختلف ایران تهیه می شوند. همان طور که می دانید، انواع خورش وجود دارد که هر کدام از آنها با استفاده از ترکیبات خاص خود درست می شوند و به همین دلیل مزه کاملا منحصر به فردی دارند. از جمله یکی از خوشمزه ترین این خورش ها می توان به خورش قلیه ترش اشاره کرد که برخلاف اسمش هیچ شباهتی به قلیه ماهی ندارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این خورش آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خورش قلیه ترش

دستور تهیه خورش قلیه ترش

این خورش از جمله غذاهای سنتی استان لرستان است. همان طور که می دانید، لرستان از جمله استان های به شمار می رود که آشپزی در آن به صورت حرفه ای دنبال می شود. از آنجایی که برای درست کردن این خورش از گوشت و غلات استفاده می شود، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و از همین رو می تواند به بهبود سلامتی کمک کند. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه این خورش بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شما می توانید خورش قلیه ترش به عنوان یک غذای اصلی میل کنید و یا این که همراه با آن از انواع پلو نیز استفاده کنید. علاوه بر این، سالادهای سنتی مانند سالاد فصل، سالاد کنگر و سالاد شیرازی نیز می توانند انتخاب های هوشمندانه ای باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه خورش قلیه ترش

+ به تعداد سه عدد متوسط سیب زمینی متوسط

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دلخواه آب انار ترش یا رب انار

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار 300 گرم گوشت قرمز

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه خورش قلیه ترش

گام اول: نخستین کاری که برای درست کردن این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که سیب زمینی ها را به دقت شسته و سپس آن را همراه با مقداری نمک و آب درون یک قابلمه می پزیم.

گام دوم: حالا باید به سراغ گوشت قرمز بروید و آن را به صورت نگینی خرد کنید و سپس به صورت جداگانه آنها را درون یک قابلمه بپزید.

گام سوم: بعد از این که سیب زمینی ها به صورت کاملا پختند، آنها را پوست می گیریم و بعد رنده می کنیم. سیب زمینی ها رنده شده را به گوشت اضافه کنید.

گام چهارم: البته شما می توانید به جای رنده کردن، سیب زمینی ها را نیز نگینی خرد کنید که این موضوع به خودتان بستگی دارد.

گام پنجم: حالا باید پیاز را همراه با مقداری روغن تفت دهید تا رنگش به صورت کامل طلایی شود. سپس پیاز تفت داده شده را همراه با ادویه ها به ترکیبات بالای اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

گام ششم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که آب انار یا رب انار را به خورش اضافه کنید.

گام هفتم: غذای شما آماده است و می توانید میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا