گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص ویژه عناب

عناب یک درختچه نسبتا متوسط است که بومی مناطق گرمسیری می باشد. این درختچه نوعی میوه دارد که طعم بسیار بی نظیری داشته و بسیار محبوب به شمار می رود. دانشمندان باور دارند که در عناب انواع ویتامین مختلف و آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن می تواند بر روی درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها تاثیر داشته باشد. اگر دوست دارید به صورت مختصر با برخی از مهم ترین ویژگی های درمانی و خواص عناب آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خواص عناب

خواص عناب

جلوگیری از سرطان

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این میوه آنتی اکسیدان های مختلفی وجود دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. دانشمندان باور دارند یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی ابتلا به سرطان نقش داشته باشد، آسیب های استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد می باشد که با اکسیده کردن سلول های سالم بدن، آنها را به بافت های سرطانی تبدیل می کنند. مهم ترین چیزی که می تواند این آسیب ها را خنثی کند، آنتی اکسیدان ها هستند.

تقویت دستگاه گوارشی

از دیگر خواص عناب می توان به تقویت دستگاه گوارشی اشاره کرد. یکی دیگر از مواد بی نظیری که در عناب وجود دارد، فیبر است. فیبر ها مواد چسبنده ای هستند که می توانند لوله های گوارشی را مرطوب کنند. این موضوع باعث می شود که مدفوع و مواد غذایی راحت تر عبور کنند و در نتیجه شانس ابتلا به بیماری های مانند یبوست و بواسیر کاهش پیدا کند. علاوه بر این، دانشمندان بر این باور هستند که فیبر ها می توانند به شما در جلوگیری از سایر بیماری های گوارشی که خطرناک تر هستند، مانند کولون و سندروم روده تحریک پذیر کمک کنند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

جالب است بدانید که استفاده از خواص عناب می تواند به شما در تقویت دستگاهی ایمنی بدن نیز کمک کند. این موضوع بدون شک ناشی از منابع غنی ویتامین ث موجود در این میوه ها هستند. ویتامین ث در بدن نقش های مختلفی دارد که بدون شک یکی از مهم ترین آنها مربوط به ساخت گلبول های سفید می باشد. همان طور که می دانید، گلبول های سفید اصلی ترین بخش های دفاعی بدن به شمار می روند که قادر هستند به شما در از بین بردن باکتری ها و سایر مواد بیماری زا کمک کنند.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا از جمله بیماری های مزمنی است که در طول سال جان صدها هزار نفر را می گیرد. متاسفانه این بیماری هیچ نشانه ای ندارد و همین موضوع باعث می شود که تشخیص آن سخت باشد. دانشمندان باور دارند که عنصری به اسم پتاسیم از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند بر روی کاهش فشار خون نقش داشته باشد. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که پتاسیم می تواند رگ های بدن را گشاد کند. جالب است بدانید که پتاسیم بالا از جمله خواص عناب است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا