تازه های آموزش انواع غذاها

آموزش و دستور تهیه پیتزای ماكارونی با سبزیجات

آموزش و دستور تهیه پیتزای ماكارونی با سبزیجات

Cooking

 

 

مواد لازم برای 2 نفر

 

سویا 2 پیمانه
ماكارونی فرمی یا رشته‌ای 500 گرم
قارچ پخته شده یك فنجان
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
هویج یك عدد متوسط
ذرت پخته شده یك‌ پیمانه
نخود فرنگی پخته شده یك پیمانه
پودرآویشن به مقدار دلخواه
شیر یك پیمانه
آرد یك‌ پیمانه
كره 100 گرم

 

 

طرز تهیه:

 

ماكارونی را در ظرف آب جوش بریزید و بگذارید مغز پخت شود سپس آبكشی كنید. اگر از ماكارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌كنید باید آن را به تكه‌های كوچك ریز كنید.

 

سویا را در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس آبكشی كنید. سویا را كمی با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. سویا را در روغن مایع كمی تفت دهید و نمك و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه‌كنید. قارچ، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به سویا اضافه كرده و خوب مخلوط كنید.
كف ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب و ماكارونی را ته ظرف پهن كنید و روی آن سس مخصوص پیتزا بریزید تا ماكارونی چسبندگی پیدا كند. روی ماكارونی را مواد مخلوط شده بریزید و سپس روی مواد را پنیر پیتزا ریخته وروی پنیر هویج رنده‌ شده، را بریزید و در فر 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پیتزا طلایی شود.


سس مخصوص پیتزا

100گرم كره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یك پیمانه آرد را آرام به آن اضافه كنید و تفت دهید یك پیمانه شیر را هم به آرد و كره اضافه كنید و مدام هم بزنید تا سس یكدست و غلیظ شود.

 

نكته: به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماكارونی می‌توانید از 2 عدد تخم مرغ استفاده‌كنید ابتدا تخم‌مرغ‌ها را شكسته و خوب هم بزنید تا كاملاً رقیق شود سپس با ماكارونی مخلوط كنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.

 

ذرت كه به فارسی بلال نامیده می‌شود، گیاهی است یكساله كه ارتفاع آن تا 4متر هم می‌رسد. این گیاه بومی آمریكای مركزی و مكزیك است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه‌یافته است. ذرت حاوی انرژی، آب، پروتئین،‌ چربی، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی است.

 

برگ‌های ذرت متناوب و دراز است. رنگ زرد ذرت مربوط به موادی به نام زئین و زیازانتین است. همچنین كاكل ذرت حاوی گوگرد، فسفر، سیلیسیم، آهن، كلسیم، منیزیم، سدیم و مقدار زیادی پتاسیم بوده و این پتاسیم ادرارآور است و درد و ناراحتی‌های دستگاه ادراری را تسكین می‌دهد. برای دم كردن كاكل ذرت،‌ مقدار 30 گرم از آن را در یك لیتر آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه دم می‌كنند.

 

ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك و دارای ارزش غذایی فراوانی است. استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌كند، مصرف روغن ذرت باعث كاهش كلسترول خون می‌شود. همچنین روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی مفید است. به‌غیر از كاكل و دانه‌های ذرت از برگ، ریشه و ساقه آن نیز استفاده‌های طبی می‌شود.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا