انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ نخود و آموزش درست کردن آن

ساندویچ ها انواع مختلفی دارند و در هر نقطه ی جهان نیز سرو می شود و مواد استفاده شده در آن هم بسیار بستگی به منطقه و تولیدات خوراکی بومی دارد. جالب است بدانید که ساندویچ برای اولین بار در قرن 18 و توسط فردی به اسم چارل ساندویچ ابداع شد. او یک قمارباز بود که در بازی های قمار، گوشت را لای نان می گذاشت و بعد، هنگام بازی نهار خود را می خورد. این غذا را به افتخار او ساندویچ نامیدند و به زودی در سراسر دنیا پخش شد. و کم کم توانست جایگاه خوبی در بین مردم جهان بدست آورد ، ساندویچ نخود نیز یک ساندویچ مدرن محسوب می شود که بسیار خوش مزه است و طرز تهیه آسانی نیز دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه ساندویچ نخود آشنا شوید، ما را در این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

ساندویچ نخود

دستور تهیه ساندویچ نخود

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار می رود، نخود است. دانشمندان باور دارند که نخود به دلیل دارا بودن پروتئین گیاهی ، ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی و کاهش قند خون به علت وجود فیبر فراوان اشاره کرد. علاوه بر این ، طرز تهیه ساندویچ نخود بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

ساندویچ نخود یک ساندویچ مناسب برای بچه ها می باشد که مطمئنا علاقه ی خاصی به آن خواهند داشت و به همین دلیل توصیه می شود که آن را به عنوان لقمه های بیرون بر برای فرزندانتان تهیه نمایید. استفاده از چاشنی هایی مثل سس خردل و یا سیر ترشی ، همراه با این ساندویچ انتخاب هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه ساندویچ نخود

+ یک بسته 19 اونسی مخلوط پنیر خامه ای

+ 1 ساقه کرفس ، خرد شده

+ 1/2 پیاز ، خرد شده

+ 1 قاشق چای خوری شوید خشک شده

+ 1 قاشق غذا خوری آب لیمو

+ 1 قاشق  غذا خوری سس مایونز

+ نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز ساندویچ نخود

گام اول: نخستین کاری باید انجام دهید این است که نخود را از شب گذشته آب کنید ، این کار باعث می شود که هم نفخ آن کم شود و هم سریع تر پخته شود.

گام دوم: سپس نخود ها را از صافی رد می کنیم و آبکش می نماییم.

گام سوم: سپس نخود ها را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه متوسط قرار داده و روی گاز می گذاریم و حرارت می دهیم تا بجوش آید.

گام چهارم: پس از بجوش آمدن حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا ریز جوش بزند و نخود ها پخته شوند.

گام پنجم: حال ساقه ی کرفس خرد شده ، پیاز ، مایونز (به اندازه) ، آب لیمو ، شوید ، نمک و فلفل را درون یک کاسه ریخته و نخود های پخته شده را نیز اضافه می کنیم.

گام ششم: مخلوط را به طور مساوی بر روی نان ها می ریزیم و نان ها را می پیچیم و ساندویچ را درست می کنیم.

گام هفتم: برای اینکه بعدا استفاده کنید می توانید ساندویچ ها را درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند و در زمان مورد نیاز گرم کنیم و میل نماید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا