انواع نوشیدنی ها

طرز تهیه شیر عسل (تصویری)

طرز تهیه شیر عسل (تصویری)

 

Milk - honey (4)

این ادویه، هزاران سال به خاطر خواص دارویی ای که داشته مورد استفاده قرار می گرفته. از جمله خواص اون میشه به خاصیت ضد قارچی، خاصیت ضد التهابی و خاصیت آنتی باکتریال اشاره کرد. در طب چینی، از زردچوبه برای درمان عفونت های مختلف و به عنوان یه ضد عفونی کننده استفاده میشه. از اونجا که زردچوبه یه آنتی اکسیدان قوی هست، از سلول ها در مقابل آسیب ها محافظت می کنه. تحقیقات در مورد اینکه زردچوبه برای جلوگیری یا درمان سرطان مفید هست یا نه، هنوز ادامه داره. همچنین، با مخلوط کردن زردچوبه با آب، خمیری به دست میاد که به عنوان یه ضد عفونی کننده ی موضعی، برای زخم ها به کار میره.

Milk - honey (5)

برای درست کردن شیر جادویی فقط باید زردچوبه، عسل و شیر گرم رو با هم مخلوط کنید. ترکیب شیر و زردچوبه از زمان های قدیم برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشده. حالا شما با اضافه کردن یه مقدار عسل به این مخلوط، می تونید برای خودتون شیر جادویی درست کنید!

Milk - honey (6)

این اکسیر طلایی – قهوه ای نه تنها یه شیرین کننده ی طبیعیه، بلکه خواص دارویی قابل توجهی هم داره.

اسناد و مدارک قدیمی نشون میده که از عسل برای درمان موضعی زخم ها و حتی سوختگی ها استفاده می کردن و به صورت داخلی هم به عنوان ضد عفونی کننده و ضد قارچ مورد استفاده قرار می گرفته. مقدار کم PH اسیدی عسل، به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کنه و خواص آنتی اکسیدانی اون باعث حذف رادیکال های آزاد میشه. همچنین عسل به کنترل آلرژی ها، به ویژه کاهش سرفه و گرفتگی گلو کمک می کنه.

به طور کلی عسل از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی ای مثل آهن، کلسیم، فسفر، سدیم کلرید، پتاسیم و منیزیم درست شده.

Milk - honey (7)

به ازای هر 225 گرم شیر، به 1/4 قاشق چایخوری زردچوبه و 1/2 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

من شیر رو داخل یه قابلمه ی کوچیک ریختم و روی اجاق گاز گذاشتم و قبل از اضافه کردن زردچوبه و عسل، گذاشتم یه کم گرم بشه. بعد ازز اضافه کردن زردچوبه و عسل، انقدر هم زدم تا هر دو به خوبی توی شیر حل بشن و شیر هم ته نگیره. البته می تونید شیر رو داخل مایکروویو هم گرم کنید.

Milk - honey (9)

 

Milk - honey (8)

 

Milk - honey (10)

 

Milk - honey (1)

 

Milk - honey (2)

 

Milk - honey (3)

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا