تزیینات و کاردستی

آموزش درست کردن گلدان سنگی (تصویری)

آموزش درست کردن گلدان سنگی (تصویری)

 

Training-just-the-pot-stone-image (1)

درست کردن یک مرزعه سنگی

چیزهایی که برای کار نیاز داریم:

گل پلیمری یا خمیر مجسمه سازی (در رنگهای سفید، سیاه، قهوه ای و …)،   نمک، فلفل یا شن و ماسه، تکه های قراضه از خمیر های مجسمه سازی،   کاسه مناسب فر،   سنگهای رودخونه یا سنگهریزه هایی در رنگها و شکلهای مختلف.

Training-just-the-pot-stone-image (2)

 

Training-just-the-pot-stone-image (3)

 

Training-just-the-pot-stone-image (4)

 

تکه هایی از خمیر های مختلف را برداشته   و با هم ترکیب کنید. بسته به رنگی که استفاده می کنید، می توانید هر طیف رنگ طبیعی که دوست دارید بدست آورید. از خاکستری تا قهوه ای.

 

رنگها را با هم مخلوط کنید تا به رنگ مورد نظرتان برسید. یعنی از سیاه و سفید تا خاکستری استفاده کنید. می تونید سنگریزه های طبیعی رو از نزدیک مشاهده کنید تا رنگ ها و طرح های هر چه طبیعی تر را درست کنید.

خاکستری، سفید و قهوه ای را با هم ترکیب کنید مراقب باشید که خیلی از رنگهای زیادی استفاده نکنید که ترکیب کارتان پیچیده شود. در نهایت می توانید رگه های متفاوت رنگی را در کار تان ببینید. درست مانند شکل.

Training-just-the-pot-stone-image (5)

 

Training-just-the-pot-stone-image (6)

 

Training-just-the-pot-stone-image (7)

 

Training-just-the-pot-stone-image (8)

 

یکی از خمیرهایی را که آماده کرده اید برداشته و رول کنید. حالا می خواهیم کاری کنیم که از این هم طبیعی تر به نظر آید. برای این کار کمی نمک، فلفل یا شن و ماسه را روی سطح آنها پخش کنید.

بعد با انگشتتان خمیر رول شده را پهن کنید و کمی نمک و فلفل روی آن بریزید.

 

برای اینکه کار کمی دراماتیک تر شود، کمی خمیر سیاه و سفید و قهوه ای را با هم ترکیب کرده و بعد آن را برای 5 دقیقه در فریزر نگهدارید. آن را برداشته و رنده کنید و این بار خورده های رنده شده را نیز 3 دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید. حالا می توانید این تکه های سفت شده را هم به عنوان بافت اضافه روی سطح کارتان به کار گیرید. نتیجه را می توانید در شکل زیر ببینید.

Training-just-the-pot-stone-image (9)

 

Training-just-the-pot-stone-image (10)

 

اینها سنگهای من هستند. شما می توانید سنگهایی با بافت ها شکل ها و رنگ های مختلف بسازید. و هر چه می توانید آنها را طبیعی تر کنید.

 

برای اینکه یک رگه طبیعی از یک سنگ را درست کنید. کافی است دو تکه خمیر در رنگهای مختلف را برداشته و مانند شکل به دور هم بپیچید.

بعد اونو به صورت یک توپ رول کنید. مراقب باشید رنگها خیلی باهم ترکیب نشوند.

و این بار هم درست مانند قبل با انگشتتان آن را پهن کنید.

Training-just-the-pot-stone-image (11)

 

Training-just-the-pot-stone-image (12)

 

Training-just-the-pot-stone-image (13)

 

زمانی که از سنگها احساس رضایت کردید، وقت آن رسیده است که کاسه یا گلدان خود را درست کنید.

با کنار هم گذاشتن تعدادی از آنها در مرکز کار را آغاز کنید. کمی آنها را به هم فشار دهید تا بتوانند بهم بچسبند اما نه خیلی زیاد که سبب شود سنگها تغییر شکل پیدا کنند.

لایه بعد را نیز به دایره ای شکل تکمیل کنید و کار را ادامه دهید.

چسباندن سنگها را بهم ادامه دهید تا زمانی که از اندازه گلدان خود احساس رضایت کنید یا اینکه سنگهاتون تموم شده باشه. من تقریبا از 40 سنگ خمیری استفاده کردم و گلدانی به ارتفاع 2 اینچ و قط 4 اینچ رو از اون ها ساختم.

Training-just-the-pot-stone-image (14)

 

Training-just-the-pot-stone-image (15)

 

با دقت آنرا داخل کاسه مناسب فر گذاشته و مطابق با دستور نوشته شده روی بسته بندی خمیرها، مدت زمان لازم برای پختن آنها رو بدست آورید. بعد از پختن اجازه دهید داخل فر به اندازه کافی خنک شوند. پایین کار ما به این صورت خواهد شد.

و داخل آن را نیز در این شکل می توانید ببینید.

حالا دیگه آمادست، می تونید هر طور که می خواهید از اون استفاده کنید. من تصمیم گرفتم تا از اون به عنوان گلدانی برای یکی از کاکتوس هام استفاده کنم. همانطور که در عکس هم میبینید، پایینیشو رو با کلی بذر و برگ هم پر کردم.

Training-just-the-pot-stone-image (16)

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

3.2/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا