تازه های متفرقه خانه داری

نحوه تیز‌کردن قیچی و چاقو در خانه (نوروز 95)

نحوه تیز‌کردن قیچی و چاقو در خانه (نوروز 95)

تیز‌کردن قیچی و چاقو

How - Sharpen - scissors - and - a knife - at - home - Nowruz 95 (1)

قیچی یکی از پر‌کاربرد‌ترین ابزارها در خانه و محل کار است که برای بریدن انواع کاغذ، مقوا، نخ، بر‌چسب قیمت، پارچه و خیلی چیز‌های دیگر از آن استفاده می‌کنیم. به‌خاطر استفاده مداوم، لبه‌های قیچی کند شده و برندگی خود را از‌دست می‌دهند و از آنجا که معمولا قیچی ها ارزان قیمت هستند، معمولا وقتی کند‌ می‌شوند آنها را دور انداخته و یک قیچی جدید می‌خریم. اما آیا تا‌به‌حال دقت کرده‌اید که قیچی از دو چاقو تشکیل شده که با یک محور به یکدیگر متصل شده‌اند؟ پس به راحتی می‌توانید با روش‌هایی که چاقو‌های‌تان را تیز می‌کنید، قیچی را هم تیز کنید. ما در اینجا به شما روش تیز‌کردن چاقو را معرفی می‌کنیم.

1. سنگ چاقو تیز‌کن تهیه کنید

اول از همه به یک سنگ‌ چاقو تیز‌کن نیاز دارید که می‌توانید با قیمت نا‌چیزی آن را از ابزار فروشی‌ها تهیه کرده و برای تیزکردن هر نوع وسیله لبه‌داری از چاقوی آشپزخانه گرفته تا قیچی باغبانی از آن استفاده کنید. سنگ چاقو تیز‌کن دو سمت زبر و نرم دارد پس اگر قیچی‌تان بیش از حد کند شده اول از سمت زبر و بعد از سمت نرم استفاده کنید. اما اگر خیلی کند نیست و فقط می‌خواهید تیزتر بشود فقط از سمت نرم سنگ استفاده کنید. سنگ را در حوله‌ای پیچیده و آن را در آب یا روغن خیس کنید. بعضی ابزار فروشی‌ها روغن مخصوص این کار را دارند اما می‌توانید از هر نوع روغن و یا حتی آب معمولی برای خیساندن سنگ استفاده کنید.

نوشته های مشابه

How - Sharpen - scissors - and - a knife - at - home - Nowruz 95 (4)

2. لبه‌های قیچی را از هم جدا کنید

برای سهولت کار، پیچ وسط قیچی که محل اتصال دو لبه است را باز کنید تا بتوانید هر لبه را جداگانه تمیز و تیز کنید.

3. شروع به تیزکردن قیچی کنید

همانطور که گفته شد اگر قیچی بیش از حد کند شده باشد باید اول از سمت زبر و بعد از سمت نرم سنگ استفاده کنید. ابتدا لبه قیچی را به طور اریب روی سنگ قرار دهید و بعد دسته قیچی را گرفته در حالیکه شیب تیغه به سمت خودتان است، به آرامی لبه قیچی را به سمت خود روی سنگ بکشید و چندین‌بار با دقت این‌کار را تکرار کنید تا لبه کاملا تیز شود. اگر از سمت زبر سنگ شروع کرده‌اید، کار را با چند حرکت تندوسریع روی سمت نرم تمام کنید. ممکن است متوجه نشوید که کی لبه‌ها کاملا تیز شده‌اند. برای همین قبل از شروع کار با یک ماژیک روی لبه قیچی یک علامت بگذارید. وقتی علامت پاک شد قیچی کاملا تیز شده است.

How - Sharpen - scissors - and - a knife - at - home - Nowruz 95 (3)

4. همه مراحل را دوباره تکرار کنید

همه این مراحل را برای لبه دیگر قیچی تکرار کنید.

5. لبه‌های قیچی را تمیز و آن را امتحان کنید

وقتی کارتان با سنگ چاقو تیزکن تمام شد، لبه‌های قیچی را تمیز کنید و دوباره لبه‌ها را به هم متصل کنید. چند بار قیچی را باز و بسته کنید و برای اطمینان از تیزی قیچی، یک تکه پارچه یا کاغذ را با آن ببرید. اگر به نظر‌تان به اندازه کافی تیز شده کار تمام است و اگر از نتیجه راضی نیستید دوباره امتحان کنید. بهتر است برای تمرین از یک قیچی قدیمی استفاده کنید.

How - Sharpen - scissors - and - a knife - at - home - Nowruz 95 (2)

 

نوروز 95

تیز‌کردن قیچی و چاقو

تازه های متفرقه خانه داری

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا