تزیینات نوروز

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

هفت سین میمون 95

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (1)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

هفت سین سال میمون

هفت سین خریدنی

توی شلوغی و غوغای روزهای پایان سال برای شما که ماراتن خرید و خانه تکانی را به هر جان کندنی طی کرده اید، خرید وسایل سفره هفت سین می تواند بهترین راه نجات باشد. اگر هفت سین های ترکیب شده و تقریبا مصنوعی داخل سوپرمارکت ها راضی تان نمی کند، نگران نباشید چند سالی است که هنرمندان شهرمان ذوق و سلیقه به خرج داده اند و ایده های هنرمندانه شان را با درست کردن انواع هفت سین به خانه های شما آورده اند. کافی است سری به نمایشگاه های موجود در شهر بزنید و از این سفره های هنرمندانه دیدن کنید. امسال ما هم سری در این نمایشگاه ها زده ایم. سفره هایی با ظرف هایی از جنس چوب یا شیشه و همین طور سفال هایی با رنگ ها و طرح های اصیل و ایرانی و همین طور ظرف هایی به شکل ماهی در این نمایشگاه ها بسیار چشم نواز بود. امیدوارم سفره باب سلیقه و متناسب با جیب تان در این نمایشگاه ها پیدا شود.

هفت سین با تور و روبان

اگر خیلی طرفدار ایده های دخترانه هستید می توانید برای سفره به سراغ پارچه های ساتن رنگی و تورهای جورواجور بروید. انتخاب روبان های هماهنگ با پارچه سفره و بستن آن ها به ظرف های سیر و سنجد و سمنو و سماق می تواند به جلوه بیشتر سفره شما کمک کند. هنگام تزیین سفره با تور و روبان تنگ ماهی، آینه و سبزه را فراموش نکنید. می توانید برای زیبا شدن بیشتر سفره از چند شمع با رنگ های متفاوت از سفره یا هماهنگ با روبان ها کمک بگیرید.

هفت سین عرفانی

اگر آدم رمانتیکی هستید یا شوهری دارید که خیلی اهل فرهنگ و ادبیات است، برای شما یک پیشنهاد عارفانه عاشقانه به همراه شمع و گل و پروانه داریم. برای این سفره شاعرانه خوب است به سراغ یک پارچه کتان و ظرف های شیشه ای بروید. به تعداد سین های سفره هم می توانید شمع خریداری کنید. تصور کنید که شما سنجد را در لابه لای دسته ای از گلبرگ های زیبا رنگ ووارنگ ریخته اید و در کنار گل ها یک شمع سفید یا سبز گذاشته اید. برای شمع های سفره می توانید به سراغ گزینه های بسیاری بروید، مثلا اگر خیلی اهل عطر و بوی خوش هستید از شمع های عطری استفاده کنید یا به سراغ شمع هایی بروید که با گل یا مواد دیگر تزیین شده اند. خاطر جمع باشید جلوه نور شمع ها و عطر گل ها سفره هفت سین تان را مثال زدنی خواهد کرد. یادتان باشد این سفره به یک آینه بزرگ احتیاج دارد تا زیبایی اش را دو چندان منعکس کند.

هفت سین دریایی

دوست دارید لحظه تحویل سال را به همراه خانواده در کنار دریا باشید؟ به نظر من که ایده منحصر به فردی است. اگر امکان پیاده کردن این ایده را ندارید می توانید امسال با استفاده از صدف و گوش ماهی برای ظرف های سفره، حس و حال دریا را به خانه تان بیاورید. صدف ها را هم می توانید ساده و بدون رنگ و یا با رنگ و وسایل دیگر تزیین شان کنید. برای این سفره دریایی می توانید به سراغ تنگ بزرگ یا وسایل دیگری که یادگارهای دریا هستند ، بروید.

هفت سین اختصاصی

شاید شنیده باشید که در سال های دفاع مقدس رزمندگان هنگام تحویل سال سفره متفاوت برای نوروز می چیدند. وسایل این سفره را مهمات و ابزاری که در جبهه ها و توی سنگرها دم دست شان بود، تشکیل می داد. شما هم امسال می توانید دست به این ابتکار بزنید و هفت سینی با سین های اختصاصی برای خودتان بیندازید. برای این کار می توانید از همه اعضای خانواده کمک بگیرید. مثلا از آن ها بپرسید آن ها دوست داشتند چه سین یا چیز دیگری را به سفره اضافه کنند . من خودم یک سنگ دارم که بدم نمی آمد می توانستم به سین های سفره اضافه کنم. خدا را چه دیده اید شاید تا چند سال دیگر ایده من هم رسم شد؟!اگر هم خیلی نمی توانید به این ایده پر و بال بدهید می توانید به گذاشتن چند وسیله خاص که برای تان معنا دارد، اکتفا کنید.

هفت سین با تخم مرغ های رنگی

بیشتر ما تخم مرغ های رنگی در سفره هفت سین را خیلی دوست داریم. می توانید امسال تعداد این تخم مرغ ها را بیشتر کنید و اگر نقاشی تان بد نیست هفت تخم مرغ را بردارید و روی هر کدام یکی از سین های سفره را نقاشی کنید. حالا هفت تخم مرغ دیگر را بردارید و آن ها را بشکنید و خالی کنید و از پوستشان به عنوان ظرفی برای سنجد و سمنو استفاده کنید. ظرف های تخم مرغی شما می تواند پوششی از پولک یا رنگ یا اکلیل داشته باشند. می توانید توی سبزه تان چند جوجه با مرغ و خروس هم بگذارید که هفت سین تخم مرغی تان حسابی سوژه شود.

هفت سین به همراه پرندگان بهاری

ایده هفت سین آسمانی را پسندید؟ خوب شما یک ایده این چنینی دیگر هم دارید آیا تا به حال در ویترین مغازه ها چشم تان به پرنده های سفالی خورده است. اگر اهل سفال یا کار با خمیر گل چینی هستید خودتان می توانید پرنده های کوچکی را درست کنید و از آن ها بخواهید امسال رونق بخش سفره هفت سین تان باشند. اگر کمی حوصله داشته باشد، می توانید پرنده ها را با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کنید. یا برای پرنده های تان آشیانه ای زیبا با کاموا و کرک و پنبه درست کنید.

هفت سین با یادگاری های مادربزرگ

اگر اهل نوستالژی بازی هستید و حال و هوای قدیم را خیلی دوست دارید می توانید برای سفره هفت سین تان به سراغ ایده هایی بروید که شما را به حال و هوای گذشته ببرد. تهیه سفره ای از جنس ترمه یا تهیه ظروف سفالی آبی یا سبز می تواند به سفره تان جلوه زیبایی بدهد. خوب است برای این سفره سراغ تنگ های قدیمی بروید . گذاشتن یک گلدان شمعدانی و آینه و شمعدان عروسی مادرتان زیبایی سفره تان را چند برابر خواهد کرد. به جای گشتن در بازار برای وسایل قدیمی می توانید سری به خانه مادربزرگ تان و کمدها و صندوقچه قدیمی اش بزنید. من به شما پیشنهاد می دهم از سینی مسی مادربزرگ تان و چینی های گل سرخ اش اصلا چشم پوشی نکنید. قدیمی ها رو طاقچه ای های دست دوز با گلدوزی های زیبا دارند که می توانید به جای سفره از آن ها استفاده کنید. برای این که دل مادربزرگ را هم بدست بیاورید بهتر است قول یک مراسم شیشه پاک کنی یا جارو زدن حیاط را به او بدهید. در عوض شما امسال صاحب یک سفره سنتی و منحصر به فرد می شوید.

هفت سین با یادگارهای کودکی

مطمئن هستم هر کدام ما صاحب جعبه هایی هستیم که در آن یادگاری های ساده ای از کودکی مان را پنهان کرده ایم. امسال عید می توانید این یادگاری ها را از حبس دربیاورید و زندگی دوباره ای به آن ها ببخشید. این یادگاری ها می توانند در سفره هفت سین کنار شما باشند. اگر اهل جمع کردن بلورهای شیشه هستید می توانید از این تیله ها برای تنگ ماهی استفاده کنید. یک نقاشی ساده کودکانه از بچگی تان که اعضای خانواده را نقاشی کرده اید می تواند بعد از سال ها حسابی برای پدر و مادرتان خاطره انگیز باشد. شاید هم بتوانید با قرار دادن عروسک کهنه و قدیم خواهرتان سر سفره او را دوباره به روزهای زیبایی کودکی برگردانید.

هفت سین با دور ریختنی ها

اگر هنوز مشغول خانه تکانی هستید، خوب است که در هنگام تمیز کردن کمدها، قفسه ها و کابینت ها حواستان به وسایل فراموش شده در انتهای هر کشو و گنجه باشد. خیلی از این وسایل که به نظرتان دوریختنی و به درد نخور می آیند می توانند یک ایده جدید برای سفره هفت سین امسال تان باشند. مثلا مادرتان نعلبکی های گلداری را کنار نگذاشته است، یا توی انباری آینه ای شکسته پیدا نمی شود؟ شیشه های رنگی یا قاب های کهنه چه طور؟! تا به حال به این ایده فکر کرده اید که با وسایل هفت سین هفت قاب زیبا درست کنید و روی میز کنار آینه و شمعدان قرار دهید. در بین این قاب های زیبا می توانید عکس کودکی اعضای خانواده یا عکس عروسی شان را قرار بدهید. عکس های دسته جمعی نوروزهای گذشته را هم فراموش نکنید.

هفت سین عروسکی

چشمان تان را ببندید و هفت عروسک زیبا را تصور کنید که سین های سفره را در دست گرفته و به شما و اعضای خانواده تان تعارف می کنند. نظرتان چیست؟ این ایده را می توانید برای هفت سین امسال تان امتحان کنید اگر در خانه عروسک های زیبای بچگی تان را هنوز نگه داشته اید که چه بهتر! می توانید به سراغ آن ها رفته، دستی به سرو روی شان بکشید و برای شرکت در مهمانی نوروز نو نوارشان کنید. عروسک ها را می توانید در سفره دور هم به شکل دایره بچینید و هر سین را در دامن هر کدا م شان قرار دهید. سبزه های عروسکی هم که در بازار فراوان اند.

هفت سین با فرشته های آسمانی

اگر خیلی رویایی هستید به شما پیشنهاد می کنیم امسال برای سفره هفت سین به سراغ یک ایده آسمانی بروید. یک پارچه آبی را به عنوان سفره انتخاب کنید و بعد به فکر مهمان های آسمانی اش باشید. مهمان های آسمانی شما می تواند هفت فرشته جور واجور باشند که سیر و سنجد و سماق را برای شما از بهشت آورده اند. برای آینه می توانید به سراغ آینه ای با قاب طلایی بروید. تعدادی شمع هم می تواند سفره آسمانی شما را نورانی کند.

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (2)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

مدل سبزه عید نوروز 95

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (3)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

انواع کاردستی های مخصوص سال میمون و سفره هفت سین 95

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (4)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

عکس مدل های تزیین سفره هفت سین 95 جدید

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (5)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

مدل سفره هفت سین نوروز 95

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (6)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

ژورنال عکس انواع جدیدترین مدل های تزیین سفره هفت سین ۱۳۹۵

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (7)

 

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

هفت سین های نوروز 1395

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (8)

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

سفره های هفتسین سال 1395

 

Decoration - Haftsin - -1395- Nowruz Year - Monkey (9)

 

تزیین هفت سین های نوروز 1395 (سال میمون)

 

تزیینات نوروز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا