انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک چیفون

دستور پخت کیک چیفون یکی از محبوب ترین دستور پخت کیک در سراسر جهان میباشد که به ساده ترین روش تهیه و آماده ی سرو میشود. شما برای تزئین کیک میتوانید همانند تصویر از خامه و میوه های موردعلاقه ی خود استفاده منید و در کنار دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کیک لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک چیفون

دستور پخت کیک چیفون

مواد لازم:

2 فنجان آرد شیرینی پزی الک شده

2 و 1/2 فنجان شکر سفید

1 قاشق غذاخوری پودر بیکینگ

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 فنجان روغن نباتی

7 عدد زرده تخم مرغ

3/4 فنجان آب سرد

2 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

1 قاشق چایخوری عصاره لیمو

7 عدد سفیده تخم مرغ

1/2 قاشق چایخوری خامه تارتار

خامه به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک گرد 10 اینچی را با آب داغ و صابون بشویید تا کاملاً بدون چربی باشد.

گام دوم: آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. در قالب ریخته و چاه مانند درست کنید. روغن، زرده تخم مرغ، آب، وانیل، و عصاره ی لیمو را به ترتیبی که داده شده اضافه کنید. کنار بگذارید و مخلوط نکنید.

گام سوم: در یک کاسه بزرگ، سفیده تخم مرغ و خامه تارتار را به خوبی مخلوط کنید تا خیلی سفت شوند. سپس کنار بگذارید. با استفاده از همان مخلوط کن، خمیر زرده تخم مرغ را مخلوط کنید تا صاف و سبک شود. به تدریج با کاردک پلاستیکی روی سفیده تخم مرغ بریزید.

گام چهارم: هم بزنید. خمیر را درون قالب کیک خود بریزید. برای مدت زمان 55 دقیقه بپزید. سپس حرارت فر را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) افزایش داده و 10 تا 15 دقیقه، تا زمانی که به خوبی پخته شود، بپزید. سپس قالب را برگردانید و بگذارید تا خنک شود. بعد با خامه تزئین کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا