شکلات

آموزش درست کردن تافی عسلی (تصویری)

آموزش درست کردن تافی عسلی (تصویری)

 

Toffee - Honey (14)

این آموزش یک نوع تافی خوشمزه است ، که من برای تهیه ی اون از عسل خالص استفاده کردم ، این تافی به همراه چای واقعا لذت بخش است . مواد لازم برلی تهیه این دستور چیزی نیست به غیر از عسل . فقط باید مراحل درست کردن این تافی رو به درستی انجام بدین و این کار بسیار ساده ایه .

وسایل مورد نیاز برای درست کردن این دستور :

ظرف مخصوص

ورق سیلپت یا ورق آلومنیوم

قیچی آشپزخانه

کاردک مخصوص

کاغذ های مخصوص بسته بندی

Toffee - Honey (15)

 

Toffee - Honey (16)

 

Toffee - Honey (17)

 

Toffee - Honey (18)

 

Toffee - Honey (1)

 

Toffee - Honey (2)

 

Toffee - Honey (3)

 

Toffee - Honey (4)

 

Toffee - Honey (5)

 

Toffee - Honey (6)

 

Toffee - Honey (7)

طرز تهیه به این صورت می باشد :

جوشاندن عسل

اول از همه توی یه قابلمه متوسط ، مقدار 4/3 پیمانه از عسل رو بریزین . باید تا زمانی روی حرارت بمونه که عسل حالت نرم به خودش بگیره . ( دما رو می تونین روی 140 درجه ی سانتی گراد و یا 285 درجه ی فارنهایت تنظیم کنین ) برای داشتن یه عسل اصلل می تونین اون رو از زنبور داران محلی تهیه کنین ، اما اگه دسترسی به اون براتون مشکله ، می تونین عسل رو از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنین . به نظر من طعم و مزه ی یه تافی عسل خانگی خیلی بهتر از تافی های آماده است . هنگامی که عسل به مرحله ای رسید که نرم شد ، اون رو توی یه ظرفی که با ورق سیلپت پوشیده شده بریزین . ( به جای ورق سیلپت از یه لایه ورق آلومینیومی هم می تونین استفاده کنین ) سپس با کاردک مخصوص آشپزخانه عسل رو توی ظرف پهن کنین و به طور مدام با کاردک عمل پخش کردن عسل رو تکرار کنین تا زمانی که عسل حالت براامدی پیدا کنه و سرد بشع . ( یعنی برای سرد کردن عسل ، اون رو با کاردک مدام پخش کنین ، وقتی کمی خنک بشه حالت گلوله ای و برآمده شدن میگیره ) پس از کمی خنک شدن عسل به سرعت شروع میکنه به حالت رشته ای درآمدن و چسبیدن . وقتی به این حالت رسید ، شما می تونین اون رو از ظرف بیرون بیارین . این کار در کل 5 الی 10 دقیقه زمان لازم داره ،پس صبور باشین . در آخر عسل نرم شما تبدیل به یه تپه ی گرم میشه . وقتی که عسل به اندازه ی کافی سرد شد ، من دستامو با روغن کاملا چرب کردم و عسل رو با دستم ورداشتم و شروع کردم به کشیدن و پیچ دادن عسل به هر صورتی که خواستم . هدف از این کار اینه که با ترکیب هوا ما بتونیم عسل رو به تافی تبدیل کنیم . وقتی که عسل به رنگ کارامل بسیار روشن تبدیل شد ، یعنی کار درست کردن تافی انجام شده است .

برش و قرار دادن تافی

عسل رو به اندازه ایی کشش بدین تا به صورت یه طناب نازک در بیاد و بعد اون رو به اندازه هایی حدود یک اینچ به وسیله ی قیچی آشپزخونه برش بدین . با نگاه کردن به تصاویر بهتر می تونین این کار رو انجام بدین . سپس از روی کاغذ های بسته بندی مربع هایی به اندازه های مورد نیاز رو ببرین و هر تکه از تافی ها رو درون یکی از ین کاغذ های مربع شکل قرار بدین و دو سر کاغذ رو بپیچونین . من تونستم 50 تکه از این تافی ها رو آماده کنم . دیگه تافی های شما آماده شده و می تونین اون ها رو با چای بخورین و لذت ببرین .

Toffee - Honey (8)

 

Toffee - Honey (9)

 

Toffee - Honey (10)

 

Toffee - Honey (11)

 

Toffee - Honey (12)

 

Toffee - Honey (13)

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا