تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه رولت مرغ مخصوص با عسل

طرز تهیه رولت مرغ مخصوص با عسل

رولت مرغ با عسل

How - Preparation - Rolls - Chicken - specific - the - Honey

 

مواد لازم:

فيله مرغ 4 تكه
روغن زيتون 2 قاشق سوپخوری
آب پرتقال (ترجيحا آبميوه تازه باشد) 4 قاشق سوپخوری
عسل 2 قاشق سوپخوری
زردآلو يا آلو قيسی 5 عدد
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه :

فيله های مرغ را پس از شستن به نمک و يک قاشق سوپخوری روغن زيتون آغشته كرده و در ظرفی دربسته در يخچال به مدت 10دقيقه بگذاريد بمانند تا مزه دار شوند.

با يک قاشق سوپخوری روغن زيتون باقيمانده، كف يک تابه را چرب كرده و فيله های مزه دار شده را روی آن بگذاريد تا با در بسته به مدت 10 دقيقه روی حرارت ملايم بپزند. وقتی فيله ها پختند، نوبت به سس آنها می رسد.

عسل را با آب پرتقال مخلوط كرده، خوب هم بزنيد تا رقيق شود. آلوها يا زردآلوها را هم در كنار فيله ها در تابه بگذاريد. نصف مقدار سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روی فيله ها ريخته، در تابه را بگذاريد و با درجه ملايم حدود 10 دقيقه حرارت دهيد.

بعد از اين مدت باقیمانده سس را روی فيله ها بريزيد تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خورد فيله ها برود و آنها را مزه‌دار و خوشرنگ كند. بعد از چند دقيقه كه سس كمی غليظ شد می توانيد حرارت را خاموش كرده و فيله ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ريخته و سرو كنيد.

 

فوت و فن برای پخت رولت مرغ با عسل و زردآلو :

زردآلو يا آلو قيسی در هنگام پخت با فيله مرغ و سس عسل و پرتقال شكل زيبايی به خود می گيرد. البته اگر از كمپوت كه پخته شده و نرم است استفاده می كنيد، می توانيد با پشت چنگال آنها را له كرده و با سس مخلوط كنيد و براي سرو كردن كنار فيله ها بگذاريد.

 

 

رولت مرغ مخصوص با عسل

تازه های آموزش انواع غذاها

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا