انواع بستنی

دستور تهیه انواع بستنی سنتی و طعم دار خانگی

دستور تهیه انواع بستنی سنتی و طعم دار خانگی

 

دستور تهیه انواع بستنی سنتی و طعم دار خانگی را در بخش انواع بستنی را در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

بستنی وانیلی

 

بستنی نوبرانه فصل بهار است و در فصل تابستان اصلا نمی توان از آن گذشت. در یک عصر گرم تابستانی هیچ چیز مانند یک بستنی خوش طعم و شیرین حال ما را خوش نمی کند. اما تهیه بستنی در خانه نیاز به صبر و حوصله دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در این چگونه مواد لازم و طرز تهیه بستنی وانیلی ساده را برایتان گفتیم تا اگر دوست داشتید طعم بستنی خانگی که خودتان تهیه کرده اید، بچشید.

مواد اولیه :

 شیر 2 لیوان (نیم لیتر)
 شکر  4 قاشق سوپخوری (100 گرم)
 زرده تخم مرغ 4 عدد
 ثعلب به جای زرده تخم مرغ 15 گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه بستنی وانیلی در خانه :

شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را خوب با هم بزنید تا تخم مرغ کف کند.

شیر را جوش آورده و زرده و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ با شیر کاملا مخلوط شود.
اگر می خواهید از ثعلب استفاده کنید باید بعد از گرم کردن شیر، شکر، وانیل و ثعلب را به آن بیافزایید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و شکر حل شود.

اکنون برای اینکه شیر به شکل و شمایل بستنی شبیه شود باید آن را در سرما هم بزنید.
کسانی که بستنی ساز دارند، این وسیله کار را برایشان انجام می دهد اما کسانی که بستنی ساز ندارند باید به روش دیگری عمل کنند.
ظرفی پر از یخ تهیه کنید و شیر را در ظرفی فلزی ریخته، داخل ظرف یخ قرار دهید و با همزن بزنید تا کم کم کش دار شده و تبدیل به بستنی شود.

راه دیگر این است که ظرف شیر را که بهتر است فلزی (استیل) باشد در فریزر قرار دهید تا اطراف شیر کمی یخ بزند؛ سپس شیر را از فریزر درآورده و با همزن بزنید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا شیر کش دار شده و به شکل بستنی درآید.
می توانید روی این بستنی ساده وانیلی مقداری کارامل بریزید و نوش جان کنید.

 

بستنی سنتی

یکی از ساده ترین، ارزان ترین و دلچسب ترین دسرها، بستنی است. بستنی نوعی دسر منجمد است، که باید شامل حداقل ۱۰٪ چربی شیر باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای یک و نیم کیلو بستنی:

شیر /یک لیتر

شکر/300 گرم

ثعلب /2 قاشق چایخوری

محلول زعفران/2 قاشق سوپخوری

گلاب مرغوب/ 4 قاشق سوپخوری

پودر هل سفید/ یک قاشق چایخوری

خامه ی صبحانه/100 گرم

پسته/ 100 گرم، خرد شده

طرز تهیه :

1- شیر را بجوشانید. ثعلب را با شکر مخلوط کرده، آن را آرام آرام به شیر در حال جوش اضافه کنید. شیر را با مفتول دستی هم بزنید تا شکر در شیر حل شود.

2- سپس آن را روی حرارت برداشته، وقتی شیر داغی خود را از دست داد، از صافی رد کنید تا یک دست شود. بگذارید شیر کمی خنک شود سپس محلول زعفران ، گلاب و هل را به شیر افزوده و هم بزنید. سپس در فریزر قرار دهید. هر یک ساعت یک بار خارج کرده، هم بزنید و مجدداً در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد ولی یخ نزند، این عمل را 4 بار تکرار کنید. روش دیگر این است که مایه ی بستی را در دستگاه بستی ساز بریزید و در آخر پسته ی خرد شده را به بستنی بیفزایید.

3- خامه را در سینی فر لبه کوتاه به ضخامت 1تا2 میلی متر پهن کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، سپس خامه را خرد کرده و داخل بستی آماده بریزید. بستی را با قاشق چوبی هم زده و مجدداً در فریزر قرار دهید.

نکته :

1- این دستور دارای 2531 کیلوکالری انرژی، 357گرم کربوهیدرات، 55 گرم پروتئین و 97 گرم چربی می باشد.

2- اگر خامه چرب باشد منجمد نمی شود پس اگر خامه ی شما چرب بود کمی شیر به آن اضافه کرده و بعد در سینی فر آن را پخش کنید.(خامه ی خشک مناسب این کار است)

3- ثعلب باید مرغوب باشد تا بستنی دچار یخ زدگی نشده و کشدار شود.

4- اگر شکر بستنی بیشتر از میزان داده شده باشد، بستنی نمی بندد.

5- هر چه مقدار ثعلب زیاد باشد بستنی کشدارتر می شود.(البته نه بیشتر از حد مجاز)

6- بهتر است برای زود بسته شدن بستنی به روش سنتی آن را در سینی های لبه دار فلزی بریزید و هر بار با کاردک آن را هم بزنید تا بستنی زود بسته شود.

7- اگر از دستگاه بستنی ساز استفاده شد اجازه دهید بستنی در فریزر کمی ببندد و بعد در دستگاه بستنی ساز بریزید تا به مدت 20 تا 25 دقیقه هم خورده و بستنی ببندد، بستنی را از دستگاه خارج کرده و در فریزر قرار دهید تا کاملاً بسته شود.

امیدواریم با تهیه این بستنی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

بستنی نسکافه

 

مواد اولیه :

 

خامه 250 گرم
تخم‌مرغ سه عدد
شكر 100 گرم
شير چهار قاشق سوپخوري
نسكافه يك قاشق سوپخوري
آبليمو نصف قاشق چايخوري

 

 

طرز تهيه :

 

زرده تخم‌مرغ‌ها را از سفيده جدا كرده و با شكر هم بزنيد تا سفت و سفيد شود، سپس نسكافه را در شير حل كرده و به زرده‌ها اضافه كنيد.

 

خامه را در ظرفي ديگر بزنيد تا سفت شود.

 

سفيده‌ها را نيز با آبليمو بزنيد تا كاملا سفت شود آن را به خامه زده شده اضافه كرده و هم بزنيد.

 

خامه را به نسكافه و زرده تخم‌مرغ زده شده اضافه كرده و در ظرفي مناسب ريخته سپس در فريزر بگذاريد تا بسته شود.

 

بستنی طالبی

 

مواد مورد نیاز:

 طالبی خردشده  200 گرم
 شکر 1 پیمانه (150 گرم)
 تخم مرغ  1 عدد (55 الی 60 گرم)
 نمک  4/1 قاشق چایخوری
 وانیل شکری 4/1 قاشق چایخوری
 ماءالشعیر (بدون طعم) 1 پیمانه (160 میلی لیتر)
خامه شیرین 2 پیمانه (400 گرم)

دستور تهيه:

طالبی را با نیمی از شکر در مخلوط کن بریزید تا کاملاً پوره شود، سپس در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا حدی که غلیظ شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً سرد شود. تخم مرغ را با همزن برقی از یک جهت بزنید تا کف کند. بقیة شکر، نمک و وانیل را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا کرم رنگ و کشدار و حجم آن دو برابر شود. درجه همزن را کم کنید و ماءالشعیر را به تدریج اضافه کرده و زدن را ادامه دهید تا یکدست شود. خامه را نیز در ظرف جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. سپس به مواد بالا افزوده و با درجه کم همزن برقی بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد مخلوط طالبی کاملاً سرد شده را به مواد بالا بیفزایید و با درجه کم همزن بزنید تا یکدست شود. مواد آماده را در ظرف مناسبی ریخته در آن را ببندید و درون فریزر قرار دهید. پس از دو تا سه ساعت بیرون آورده و با همزن برقی بزنید تا نرم شود، مجدداً درون فریزر قرار دهید. این عمل را سه بار (هر دو تا سه ساعت یک بار) انجام دهید. پس از آن به مدت 24 ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.

نکته:

می توان به جای طالبی از میوه های دیگر نیز استفاده کرد.
در صورتی که میوه مورد استفاده تان شیرین است، دو قاشق سوپخوری از مقدار شکر کم کنید. چون اگر مقدار شکر زیاد باشد، عمل انجماد بستنی به خوبی انجام نمی شود.
دقت کنید زمانی که بستنی در فریزر است یخ نزند، بلکه فقط سفت شود و مجدداً آن را زده، به این صورت هر چقدر در فریزر بماند دیگر یخ نخواهد زد.

جایگزین:

می توانید برای درست کردن بستنی از دستگـاه بستنی سـاز استفـاده کنید. در این صورت نیازی به هر دو تا سه ساعت یک بار زدن نیست.

پیشنهاد:

می توانید برای سرو بستنی مقداری طالبی خردشده در بستنی خوری ریخته سپس دو تا سه اسکوپ بستنی را روی آن قرار دهید و با برش های طالبی تزئین کنید.

بستنی توت فرنگی

 

بستنی های یخی در فصل تابستان خیلی محبوب و پرطرفدار هستند . علاوه بر این، تهیه بستنی یخی با انواع میوه ها در منزل راه بسیار خوبی برای گنجاندن مقدار بیشتری میوه در رژیم غذایی کودکان است. شما می توانید بستنی های یخی را مطابق سلیقه و نیازهای روزانه خود با انواع مختلف میوه ها در منزل تهیه کنید. ما در اینجا روش تهیه یک نوع بستنی یخی بسیار خوشمزه و پر طرفدار را برایتان شرح می دهیم.

مواد اولیه برای ۳ یا ۴ بستنی :

 ماست  یک دوم فنجان
 تمشک  یک فنجان
 موز  یک عدد
 عسل  یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :

همه این مواد را داخل همزن و یا غذا ساز بریزید و آنها را مخلوط کنید تا زمانی که به یک مخلوط روان و یکدست تبدیل شوند.

این مخلوط را داخل قالب و یا لیوانهای کاغذی دست دار بریزید و حداقل ۶ ساعت آن را در فریزر بگذارید . اگر لیوان کاغذی دسته دار ندارید قبل از اینکه مخلوکاملا” یخ بزند و سفت شود یک چوب بستنی داخل آن بگذارید.

اگر در هنگام درآوردن بستنی ها از داخل قالب یا لیوان کاغذی دچار مشکل شدید ، کمی آب گرم روی سطح خارجی آنها بریزید تا بستنی ها را حت تر خارج شوند.

برای درست کردن بستنی یخی فقط به این ترکیب اکتفا نکنید شما می توانید با ترکیب انواع مواد ، بستنی دلخواه خود را تهیه کنید. کمی خلاقیت از خود نشان دهید و از انواع میوه های تابستانه مثل هندوانه و هلو و حتی پودینگهای خانگی برای درست کردن بستنی یخی دلخواهتان استفاده کنید.

 

 

بستنی

 

 

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا