غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی دونات خوشمزه

با سلام خدمت دوستداران آشپزی و شیرینی پزی. امروز شما را به آشنایی با طرز تهیه ی دونات آشنا میکنیم. دونات ، یکی از محبوب ترین و ساده ترین نوع شیرینی و پیراشکی است. شما میتوانید در آخر از خامه و یا میوه برای تزیین دونات استفاده کنید. همانطور که در تصویر میبینید، میتوانید به رنگ ها و شکل های متنوع تزیین کنید. برای آشنایی با این دونات لذیذ و خوشمزه ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دونات خوشمزه

طرز تهیه ی دونات

موائ لازم:

7 گرم مخمرخشک فعال

60ml آب گرم (45 درجه سانتیگراد)

350 میلی لیتر شیر ولرم

100 گرم شکر

1 قاشق چایخوری نمک

2 عدد تخم مرغ

70 گرم کره

625 گرم آرد سفید

روغن برای سرخ کردن

کره 75 گرم

250 گرم شکر قنادی

1 و 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

60 میلی لیتر آب گرم بیشتر در صورت نیاز

دستور پخت:

گام اول: مخمر را در آب گرم بپاشید و بگذارید 5 دقیقه بماند یا تا زمانی که کف کند. در یک کاسه بزرگ مخمر ، شیر ، شکر ، نمک ، تخم مرغ ، کره 70 گرم و 1/2 آرد را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید ، یا با یک قاشق چوبی هم بزنید. آرد باقی مانده را مخلوط کنید تا خمیر دیگر به کاسه نچسبد. حدود 5 دقیقه یا تا صاف بشویید. خمیر را درون یک کاسه روغنی قرار داده و بپوشانید. در یک مکان گرم قرار دهید تا حجمش دو برابر بلند شود.

گام دوم: خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و به آرامی به ضخامت 1.5 سانتی متر،گرد کنید. با یک قالب پیراشکی دور خمیر را برش بزنید. بگذارید خمیر دونات بماند تا دوباره حجمش 2 برابر شود. روی خمیر را با یک پارچه شل بپوشانید. 75 گرم کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. شکر و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شوند.

گام سوم: سپس از روی حرارت برداشته و با یک قاشق غذا خوری آب داغ هم بزنید و کنار بگذارید.روغن را در یک تابه عمیق یا قابلمه تا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر را با فاصله درون روغن داغ قرار دهید. زمانی که خمیر به خوبی سرخ و طلایی شد، بچرخانید.

گام چهارم: از هر دو طرف پیراشکی ها را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. از روغن داغ درآورید و روی یک قفسه سیمی قرار دهید. در حالی که هنوز داغ است ، پیراشکی ها را درون لعاب بریزید و روی قفسه های سیم قرار دهید تا مواد اضافی بریزد. برای تمیز کردن راحت تر یک سینی پخت را زیر قفسه ها نگه دارید.

4.6/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا