تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه تیرامیسوی لیمویی (تصویری)

طرز تهیه تیرامیسوی لیمویی (تصویری)

 

Tiramisu - Lemon (21)

مواد لازم برای درست کردن قسمت کیک تیرامیسو :

_ 140 گرم شکر

_ 4 عدد تخم مرغ

_ 80 گرم آرد سفید

_ 60 گرم نشاسته ی ذرت

_ یک قاشق غذاخوری لیم ی خورد شده

_ کره

_ همچنین شما به دو عدد تابه یا سینی مخصوص پخت به اندازه های 25 * 35 سانتی متر نیاز دارین . ( می تونین از یک عدد سینی استفاده کنین ، چون زمان پخت هر کدام متفاوته ، می تونین بعد از یه بار استفاده ، سینی رو بشوئین و دوباره از همون سینی استفاده کنین ) . سینی مخصوص پخت رو با کره چرب کنین و با کاغذ پوستی بپوشونین .

 

مواد لازم برای تهیه ی ژله ی لیمو :

_ 200 میلی لیتر آب

_ 140 گرم شکر

_ 9 قاشق غذا خوری آب لیمو

_ 2 قاشق غذا خوری لیموی خرد شده

_ 3 بسته پودر ژلاتین ( 21 گرم )

 

مواد لازم جهت پر کردن :

_ 9 قاشق غذا خوری آب لیمو

_ 50 گرم کره ی بدون نمک

_ 130 گرم شکر

_ 3 عدد زرده ی تخم مرغ

_ 1 عدد تخم مرغ کامل

_ 2 بسته پودر ژلاتین ( حدود 14 گرم )

_ 2 عدد لیمو

_ 220 گرم ماسکارپونه ( پنیر خامه ای ایتالیایی )

_ 120 گرم خامه ی ترش

_ 80 گرم پودر شکر

_ 200 گرم خامه ی سفت شده

 

 

مواد لازم برای شربت کیک :

_ 60 گرم شکر

_ 60 گرم آب

_ 60 میلی لیتر آب لیمو

Tiramisu - Lemon (22)

Tiramisu - Lemon (23)

دستور العمل درست کردن کیک :

ابتدا سفیدی تخم مرغ رو با یه همزن برقی به قدری هم بزنین که سفت بشه ، سپس شکر رو بهش اضافه کنین و دوباره به هم زدن ادامه بدین ، تا شکر کاملا حل بشه . بعد از اون زرده ی تخم مرغ رو هم درون کاسه ریخته و آهسته تر هم بزنین ، سپس لیمو رو توی کاسه بریزین و با دقت آرد و نشاسته ی ذرت رو هم به مخلوط تون اضافه کنین و آهسته هم بزنین تا فقط مواد با هم ترکیب بشن .

دمای پیش گرمایش فر رو از قبل روی 180 درجه ی فارنهایت و یا 350 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنین . توجه داشته باشین که شما باید خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم کنین و توی دو تابه پخت کنین ، پخت خمیر حدود 20 دقیقه زمان نیاز داره تا خمیر به رنگ قهوه ای روشن در بیاد .

Tiramisu - Lemon (24)

Tiramisu - Lemon (25)

 

Tiramisu - Lemon (26)

 

Tiramisu - Lemon (27)

 

Tiramisu - Lemon (28)

 

Tiramisu - Lemon (1)

 

Tiramisu - Lemon (29)

دستور العمل درست کردن ژله ی لیمو :

 

ابتدا آب و شکر و لیمو رو با هم توی یه قابلمه مخلوط کنین و روی شعله قرار بدین و اجازه بدین به مدت 5 دقیقه بجوشه . پودر ژلاتین رو هم با 3 الی 4 قاشق غذاخوری آب سرد خیس کنین .

بعد از 5 دقیقه جوش کردن ، قابلمه رو از روی شعله وردارین و آب لیمو و ژلاتین خیس شده رو به مواد درون قابلمه اضافه کنین . و سپس هم بزنین تا ژلاتین به طور کامل آب بشه . بعد باید اجازه بدین تا مخلوط کمی خنک بشه .

Tiramisu - Lemon (30)

 

Tiramisu - Lemon (31)

 

Tiramisu - Lemon (32)

 

Tiramisu - Lemon (33)

 

Tiramisu - Lemon (34)

 

Tiramisu - Lemon (35)

دستور العمل درست کردن مواد جهت پر کردن :

 

لیموی ریز شده رو با کره و شکر و آب لیمو توی یه قابلمه با هم مخلوط کنین ، و قابلمه رو روی حرارت متوسط به مدت 3 الی 4 دقیقه بذارین ، تا زمانی که کره و شکر کاملا حل بشن . تخم مرغ ها رو توی یه کاسه بریزین و حسابی هم بزنین ، سپس تخم مرغ های هم زده شده رو هم به مخلوط لیمو و کره اضافه کنین . هم زدن رو به مدت 2 الی 3 دقیقه ی دیگه ادامه بدین تا زمانی که مخلوط ضخیم و غلیظ بشه .

بعد از اینکه مخلوط حالت غلیظ به خودش گرفت ، شعله رو خاموش کنین و قابلمه رو از روی اجاق وردارین ، سپس ژلاتین خیس شده رو به مواد درون قابلمه اضافه کنین و اجازه بدین تا مواد خنک بشن . توی یک کاسه ی جداگانه کرم ماسکارپونه و خامه ی ترش و پودر شکر رو با استفاده از یه همزن برقی خوب هم بزنین . سپس این مواد رو با مخلوط لیمو و کره که از قبل درست کرده بودین و الان خنک شده ، مخلوط کنین ، در آخر هم خامه رو با مواد ترکیب کنین .

Tiramisu - Lemon (36)

 

Tiramisu - Lemon (37)

 

Tiramisu - Lemon (38)

 

Tiramisu - Lemon (39)

 

Tiramisu - Lemon (40)

دستور العمل درست کردن شربت :

آب و شکر رو با هم توی قابلمه ترکیب کنین و اجازه بدین تا جوش بیاد ، سپس قابلمه رو از روی حرارت وردارین و آب لیمو رو به محلول آب و شکر اضافه کنین . حالا که تک تک قسمت های این تیرامسیو رو آماده کردیم ، میرسیم به درست کردن این تیرامیسوی لیمویی :

برای این کار ابتدا یه ظرف پیرکس مربعی لازم داریم ، درون ظرف رو با فویل های پلاستیکی می پوشونیم و بعد یه لایه از کیک مون رو توی ظرف قرار می دیم ، ما در کل به سه لایه از این کیک نیاز داریم .

وقتی اولین لایه ی کیک رو توی ظرف قرار دادیم ، روی اون مقداری شربت می ریزیم . سپس با استفاده از یه کاردک کوچیک که مخصوص همین کاره ، مقدار یک سوم از مخلوط ماسکار پونه رو روی لایه ی کیک مون قرار میدیم و خوب صافش میکنیم تا همه ی قسمت های کیک پوشش داده بشه ، بعد به مدت 10 دقیقه ظرف رو توی فریزر قرار میدیم . پس از 10 دقیقه ظرف رو از فریزر خارج می کنیم و لایه ی دوم کیک رو روی اون قرار میدیم ، سپس دوباره روی لایه ی دوم رو هم ابتدا با شربت و سپس با نصف مخلوط ماسکار پونه ی باقی مونده پوشش میدیم و دوباره به مدت 10 دقیقه ظرف رو توی فریزر قرار می دیم . بعد ژله لیمو رو اضافه می کنیم و 10 دقیقه ی دیگر هم توی فریزر قرار می دیم . سپس دوباره مخلوط ماسکار پونه ی باقی مونده رو اضافه می کنیم و به مدت 10 دقیقه دیگه توی فریزر قرار میدیم . و در نهایت لایه ی سوم کیک رو می ذاریم و روی اون هم شربت می ریزیم ، سپس این تیرامیسوی لیمویی رو کل شب یه گوشه می ذاریم تا خنک بشه .

روز بعد ، کل تیرامیسو رو از درون ظرف بیرون بیارین . شما می تونین روی اون کره یا خامه بمالین . همونطور که توی تصویر می بینین ، من با استفاده از فوندانت صورتی روی این تیرامیسو ی خوشمزه رو پوشش دادم و با خامه و فوندانت اون رو تزئین کردم ، شما هم می تونین به دلخواه خودتون و با سلیقه ای که دارین ، این تیرامیسو رو با خامه یا فوندانت تزئین کنین و بعد سرو کنین .

 

Tiramisu - Lemon (41)

 

Tiramisu - Lemon (42)

 

 

Tiramisu - Lemon (43)

 

Tiramisu - Lemon (44)

 

Tiramisu - Lemon (45)

 

Tiramisu - Lemon (46)

 

Tiramisu - Lemon (47)

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا