آشپزی امروز سر آشپزانواع دسرغذاهای اصلی

دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر. امروز شما را با دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات آشنا میکنیم. در زمان قرنطینه، همه در خانه هستیم و حوصله امان سر میرود. ولی با آشپزی و تهیه ی دسر و کار های دیگر میتوانیم خود را سرگرم کنیم. تهیه ی این دسر لذیذ، بسیار ساده و آسان میباشد و میتوانید آن را با فرزندان و خانواده خود تهیه کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این پودینگ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

پودینگ وانیل و شکلات

دستور تهیه ی پودینگ وانیل و شکلات

مواد لازم:

پودینگ وانیلی

1/3 فنجان (65 گرم) شکر
1/4 فنجان (30 گرم) نشاسته ذرت
1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک
2 و 2/3 فنجان (640 میلی لیتر) شیر
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری (10 گرم) عصاره وانیل

پودینگ شکلات

1/2 فنجان (100 گرم) شکر
پودر کاکائو 1/3 لیوان (40 گرم)
1/4 فنجان (30 گرم) نشاسته ذرت
1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک
2 2/3 فنجان (640 میلی لیتر) شیر
1 عدد تخم مرغ بزرگ
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه متوسط شکر، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید، در صورت تهیه پودینگ شکلات، پودر کاکائو را نیز اضافه کنید. در یک کاسه دیگر تخم مرغ را مخلوط کرده و 2/3 فنجان (160 میلی لیتر) شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید. به تدریج مخلوط شیر را روی مخلوط نشاسته ذرت اضافه کرده و مخلوط کنید تا خوب حل شود. کنار بگذارید در حالی که بقیه شیر را گرم می کنید.

گام دوم: در یک ماهیتابه متوسط​​، بقیه شیرها (2 لیوان -480 میلی لیتر) را به جوش بیاورید. از روی حرارت بردارید و به تدریج مخلوط تخم مرغ را روی شیر داغ اضافه کنید و همزمان هم بزنید. سپس آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مرتباً هم بزنید تا مخلوط شود، حدود 3 دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کرده هم بزنید.

گام سوم: فقط در صورت نیاز می توانید آن را آبکش کنید تا مطمئن شوید هیچ گلوله ای ایجاد نشده است. در صورت تهیه هر دو مرحله، مرحله 2 را با پودینگ شکلات تکرار کنید. پودینگ را درون شش ظرف سرو بریزید، بسته بندی پلاستیکی را مستقیماً روی سطح پودینگ بگذارید و ببندید و حداقل 2 یا 3 ساعت در یخچال قرار دهید یا میتوانید گرم میل کنید. می توانید با آجیل یا شکلات رنده شده یا میوه های تازه نیز سرو کنید.

4.5/5 - (91 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا