انواع پیش‌غذاانواع سوپ

دستور پخت سوپ شلغم

سلام به دوستداران آشپزی و همراهان همیشگی ما. امروز شما را با دستور پخت سوپ شلغم که یک سوپ بسسیار لذیذ، مقوی و ساده است آشنا میکنیم. این سوپ همانطور که خوشمزه و سالم است، پر از سبزیجات است و بنابراین سرشار از ویتامین است. شلغم برای سوپ ها ایده آل است زیرا طعم خاصی به آن سوپ می بخشد. حتما این سوپ بسیار لذیذ و مقوی را امتحان کنید، شما و خانواده تان از آن لذت خواهید برد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این سوپ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سوپ شلغم

دستور پخت سوپ شلغم

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 یا 2 عدد شلغم پوست کنده و رنده شده 

1 عدد پیاز متوسط تفت داده شده

1 عدد هویج رنده شده

1 فنجان ریشه کرفس رنده شده

1 عدد فلفل دولمه ای قرمز خرد شده

1 عدد فلفل قرمز تند کوچک (اختیاری)

1 و 1/2 لیتر عصاره سبزیجات یا آب مرغ یا آب

1 یا 2 قاشق غذاخوری برنج شسته و آبکش شده

200 گرم خامه ترش

1 عدد زرده تخم مرغ

1/2 فنجان جعفری تازه خرد شده

نمک و فلفل تازه آسیاب شده

دستور پخت:

گام اول: روغن را درون یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پیاز را به مدت 5 دقیقه بپزید تا نرم شود. سپس هویج را اضافه کنید و هم بزنید و 5 دقیقه دیگر بپزید. ریشه کرفس و فلفل قرمز را نیز اضافه کرده و هم بزنید و 1 دقیقه بپزید.

گام دوم: اکنون شلغم، عصاره ی سبزیجات یا عصاره ی مرغ یا آب و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و به جوش می آوریم. گرما را کاهش داده و حدود 20 دقیقه بجوش بیاورید تا سبزیجات نرم و پخته شوند. سپس برنج را اضافه کرده و هم بزنید.

گام سوم: در یک کاسه بزرگ خامه ترش را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید، سپس 2 ملاقه سوپ داغ اضافه کنید، خوب هم بزنید و به بقیه ی سوپ اضافه کنید. بگذارید به مدت 1 دقیقه جوش بیاید سپس جعفری، نمک و فلفل را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید. با نان تازه سرو کنید.

3.5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا