انواع خوراک مرغغذاهای اصلی

طرز تهیه ی مرغ لیمویی با سیب زمینی پخته شده یونانی

با سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک دستور پخت مرغ دیگر آشنا میکنیم و آن مرغ لیمویی با سیب زمینی پخته شده یونانی است. مرغ یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در ایران و سراسر دنیا است که به روش های مختلف و متفاوتی تهیه و سرو میشود. این غذا دارای مقدار زیادی پروتیین نیز هست که به دلیل داشتن مرغ است. برای آشنایی با دستور پخت این غذا ما را همراهی کنید.

طرز تهیه ی مرغ لیمویی با سیب زمینی پخته شده یونانی

مواد لازم:

4 تکه مرغ

1 (24 اونس) کیسه سیب زمینی های کوچک

½ فنجان روغن زیتون

2 عدد لیمو آبدار و نصف شده

2 قاشق غذاخوری ریحان خشک شده

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک شده

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه

2 قاشق غذاخوری چاشنی

1 (12 اونس) بسته بندی لوبیا سبز تازه

گام اول: فر را از قبل تا 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک ورق پخت بزرگ را چرب کنید. تکه های مرغ را روی ورقه پخت آماده قرار دهید. سیب زمینی ها ، روغن زیتون ، آب 1 لیمو ، ریحان ، پونه کوهی ، نمک ، فلفل و چاشنی را هم بزنید و روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سیب زمینی ها را اطراف مرغ پخش کنید. حدود 3/4 از مخلوط روغن را روی مرغ بریزید و روغن باقیمانده را نیز ذخیره کنید. آب لیمو باقیمانده را روی مرغ و سیب زمینی بریزید.

گام دوم: در فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه بپزید؛ ورقه پخت را تکان دهید تا سیب زمینی ها جا به جا شوند، سپس 15 دقیقه پخت را ادامه دهید. لوبیا سبز را در مخلوط روغن ذخیره شده بریزید و مخلوط کنید. سپس روی مرغ ها و سیب زمینی ها بریزید و برای 15 دقیقه دیگر بپزید. بعد گرم سرو کنید.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا