غذاهای اصلیمنوی صبحانه

نحوه ی درست کردن پنکیک گوشت

سلام به دوستداران آشپزی و صبحانه. امروز شما را با نحوه ی درست کردن پن کیک گوشت آشنا میکنیم که یک صبحانه ی بسیار لذیذ و خوشمزه و همچنین متنوع و جدید میباشد که به سفره های شما رنگ و روی خوبی میبخشد. برای تهیه ی این غذا شما به گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، پیاز، جعفری، تخم مرغ، شیر، آرد، روغن، جوش شیرین، نمک و فلفل نیاز دارید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این صبحانه ی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی درست کردن پنکیک گوشت

نحوه ی درست کردن پنکیک گوشت

مواد لازم:

500 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز متوسط

100 گرم جعفری خرد کرده

3 عدد تخم مرغ

1 لیوان شیر

1 فنجان آرد

150 گرم روغن

4 عدد تخم مرغ آبپز

1 قاشق چای خوری جوش شیرین

نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: پیاز را خرد کرده و با دو قاشق روغن سرخ کنید و گوشت را به آن اضافه کنید. به خوبی تفت دید. بعد یک لیوان آب با کمی نمک و فلفل را داخل آن ریخته و با حرارت متوسط بگذارید چند جوش بزند تا آب آن جذب شود.

گام دوم: تخم مرغ های آب پز را رنده کرده و با جعفری خرد شده مخلوط کنید و بعد به گوشت اضافه کنید. تخم مرغ و شیر و آرد و جوش شیرین را در بک ظرف ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند.

گام سوم: سپس دو قاشق روغن در ماهیتابع ریخته و هنگامی که داغ شد نصف مایه تخم مرغ را در روغن بریزید و ماهیتابه را تکان دهید تا یکنواخت گردد. سپس دو طرف آن را سرخ کنید تا طلایی شود.

گام چهارم: پن کیک را از ماهیتابه خارج نموده و دومین پنکیک را نیز به همین صورت آماده کنید. سپس مایه گوشت را وسط پن کیک گذاشته و در دیس بچینید و با حاقه های گوجه فرنگی و جعفری آن را تزئین کنید. گرم سرو کنید. نوش جان!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا