انواع پیش‌غذاخوراک سادهغذاهای اصلی

توپ های سیب زمینی خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع اسنک. سیب زمینی به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود که یکی از آنها تهیه ی توپ های سیب زمینی میباشد که امروز شما را طرز تهیه ی این اسنک لذیذ آشنا میکنیم. توپ های سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین دستور های تهیه ی سیب زمینی میباشد که یک اسنک و میان وعده ی بسیار عالی محسوب میشوند. شما برای تهیه ی این اسنک به پنیر چدار و پارمزان، تخم مرغ، ژامبون و… نیاز دارید. برای آشنایی با دستور پخت این میان وعده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

توپ های سیب زمینی خوشمزه

توپ های سیب زمینی خوشمزه

مواد لازم:

4 برش ژامبون

در صورت لزوم 2 فنجان روغن نباتی یا بیشتر

3 فنجان سیب زمینی پوره شده

1 فنجان پنیر چدار رنده شده

2 قاشق غذاخوری پیاز ریز خرد شده

1/2 قاشق چای خوری فلفل تند، اختیاری

2 عدد تخم مرغ بزرگ زده شده

1 و 1/2 لیوان خرده نان

2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده

دستور پخت:

گام اول: یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ​​گرم کنید. ژامبون را اضافه کرده و بپزید تا قهوه ای و ترد شوند، حدود 6-8 دقیقه. به یک صفحه که با حوله کاغذی و یا دستمال کاغذی پوشانده است منتقل کنید. کنار بگذارید. روغن نباتی را در یک انبار بزرگ یا اجاق هلندی با حرارت متوسط ​​گرم کنید.

گام دوم: در یک کاسه بزرگ، سیب زمینی های پوره شده، پنیر چدار و پارمزان، پیاز، فلفل تند و ژانبون را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک قاشق کوچک و یا اسکوپ بستنی، مخلوط را به شکل توپهای 1/4 تا 1 1/2 اینچ بچرخانید و حدود 25 را تشکیل دهید.

گام سوم: با یک بار کار کردن، توپ ها را به تخم مرغ آغشته کرده، سپس در پانکو لکه دار کنید و به پالت فشار دهید. با کار در دسته ها، توپ ها را به اجاق هلندی اضافه کنید و تا زمانی که به طور مساوی طلایی و ترد باشد، حدود 2-3 دقیقه بپزید. به یک صفحه حوله کاغذی منتقل کنید. در صورت تمایل، بلافاصله سرو کرده و با پارمسان تزئین کنید.

2.9/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا