غذاهای اصلی

طرز تهیه کیک شکلات و توت فرنگی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی یک کیک بسیار لدید و خوشمزه آشنا میکنیم. کیک شکلات و توت فرنگی یکی از 50 کیک برتر جهان است که در سراسر جهان تهیه و سرو میشود و طعم بی نظیری دارد. همچنین این کیک میتواند مناسب جشن های تولد باشد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کیک، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک شکلات و توت فرنگی

طرز تهیه کیک شکلات و توت فرنگی

مواد لازم:

3 عدد تخم مرغ در دمای اتاق
1 فنجان شکر
½ فنجان روغن
1 فنجان ماست
2 و ¼ پیمانه آرد
¼ فنجان پودر کاکائو
1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1 قاشق چایخوری پودر وانیل یا عصاره وانیل

برای گاناش شکلات:

160ml خامه سنگین
160 گرم شکلات خرد شده یا چیپس شکلات
پر کردن و پر کردن
1 و ½ فنجان توت فرنگی تازه
برگهای نعناع تازه

دستور پخت:

گام اول: دو قالب کیک گرد را با روغ و یا کره چرب کنید، قسمتهای زیرین آنها را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید. فر را از قبل تا 350F یا 180C گرم کنید. تخم مرغ و شکر را با همزن برقی مخلوط کنید تا خامه ای شود. سپس روغن و ماست اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

گام دوم: به تدریج آرد را مستقیماً درون ظرف مخلوط کن ریخته و تا زمانی که ترکیب شود مخلوط کنید. پودر کاکائو، بیکینگ پودر و پودر وانیل را اضافه کنید. خوب هم بزنید. خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید، فقط تا زمانی که همه چیز ترکیب شود.

گام سوم: خمیر را در دو قالب تقسیم کنید و 35-40 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان وارد مرکز کیک کنید و تمیز بیرون آید، بپزید. آنها را از فر خارج کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه در قالب خنک شوند. سپس آنها را با دقت از قالب ها جدا کنید. به آنها اجازه دهید تا کاملاً روی یک قفسه خنک کننده خنک شوند.

ادامه ی دستور پخت:

گام چهارم: ضمناً گاناش شکلات را آماده کنید. چیپس های شکلات را در یک کاسه قرار دهید. سپس خامه سنگین را گرم کنید تا جوش بیاید و آن را روی چیپس های شکلات بریزید. 2 دقیقه صبر کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

گام پنجم: بگذارید به دمای اتاق برسد. گاناش خود را روی اولین لایه ی کیک پخش کنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا گاناش کمی تنظیم شود. یک فنجان توت فرنگی را به طول برش بزنید و آنها را روی گاناش شکلاتی که روی لایه ی اول کیک پخش کرده اید قرار دهید.

گام ششم: لایه ی دوم کیک را با دقت روی توت فرنگی ها قرار دهید، کیک را به آرامی فشار دهید تا تنظیم شود. بقیه گاناش را روی آن بریزید. حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس بقیه توت فرنگی ها را روی کیک قرار دهید. قسمت بزرگی از نعناع تازه را در قسمت بالا کیک قرار دهید و با آن تزئین کنید.

4.8/5 - (431 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا