غذاهای ویژه ماه رمضان

طرز تهیه ی زولبیا برای رمضان

سلام به همراهان همیشگی آشپزی. به دلیل نزدیک بودن ماه رمضان، شما را با طرز تهیه ی زولبیا برای رمضان آشنا میکنیم. زولبیا و بامیه شیرینی های محبوب این ماه مبارک هستند که طعم بسیار لذیذ و بی نظیری نیز دارند. دستور پخت زولبیا بسیار ساده میباشد و در کمترین زمان نیز آماده ی سرو میشود. برای آشنایی با دستور پخت این شیرینی خوشمزه و لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی زولبیا برای رمضان

طرز تهیه ی زولبیا برای رمضان

مواد لازم:

255 گرم نشاسته ذرت
255 گرم پنیر کفیر
1 و 1/4 لیوان شکر
3 قاشق غذاخوری گلاب
1/4 لیوان گلاب
3 قاشق غذاخوری عسل
1/2 قاشق غذاخوری اسید سیتریک
جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری
1 قاشق غذاخوری آرد
1/4 قاشق چایخوری زعفران
روغن برای سرخ کردن

دستور پخت:

گام اول: زعفران را در 2 قاشق غذاخوری آب جوش به مدت 30 دقیقه خیس کنید. نشاسته ذرت، پنیر کفیر، آرد و 3 قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. ظرف را با درب بپوشانید. اجازه دهید مخلوط یک شب (3 ساعت یا بیشتر) در دمای اتاق گرم استراحت کند.

گام دوم: در یک کاسه جداگانه، شکر، 1/3 فنجان آب، 1/4 فنجان گلاب، عسل، زعفران خیس شده و اسید سیتریک را با هم مخلوط کنید، کاملا هم بزنید. مخلوط را به یک قابلمه منتقل کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

گام سوم: مخلوط را در طول پخت گرم نگه دارید. به ظرف نشاسته ذرت برگردانید، جوش شیرین و آب (1/4 لیوان تقریباً) را اضافه کنید تا خمیر را سفت کنید. و خوب مخلوط کنید.روغن نباتی را در گلدان گرم کنید، بیش از حد گرم نکنید.

ادامه دستور پخت:

توجه: برای تست دمای روغن، قسمت کوچکی از خمیر را درون روغن ریخته و باید در 1 یا 2 ثانیه آهسته شناور شود. یک قالب تخم مرغ دسته دار(4 اینچ عرض) را در قابلمه قرار دهید، روغن نباید از قالب بالا تر بیاید یا آن را بپوشاند. خمیر را به یک قیف انتقال داده و از یک ماسوره نازک استفاده کنید.

گام چهارم: خمیر را در قالب تخم مرغ در حل دورانی مانند تصویر بریزید. درعرض چند ثانیه خمیر شناور می شود، قالب را برداشته و اجازه می دهید زولبیا تا زمانی که طلایی شود، سرخ شود. در صورت لزوم بچرخانید کنید. زولبیا را برداشته و درون شربت فرو کنید، بگذارید چند دقیقه داخل آن خیس شود. زولبیا را برداشته و بگذارید قبل از سرو خنک شود.

 

4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا