انواع دسرکیک و شیرینی

دستور پخت کیک ترامیسو

این کیک ترامیسو شگفت انگیز یکی از بهترین دسرهایی است که می توانید در تمام طول سال برای عزیزان خود تهیه کنید. یک دسر زیبا و لذیذ از چهار لایه کیک اسفنجی مرطوب و نرم ، خیس شده در اسپرسو، پر از خامه پنیر ماسکارپونه. شما می توانید آن را به صورت خنک سرو کنید، بدون نیاز به استراحت دادن برای رسیدن به دمای اتاق. کیک اسفنجی به جای کره با روغن تهیه می شود، که به آن کمک می کند تا حتی اگر در یخچال باشد، آن را مرطوب و نرم نگه دارید. برای آشنایی با دستور پخت کیک ترامیسو مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک ترامیسو

مواد لازم:

برای کیک اسفنجی وانیلی
5 عدد تخم مرغ زرده و سفیده جدا شده
1 فنجان (200 گرم) شکر
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
1/2 فنجان (115 گرم) روغن
1/2 فنجان (120 میلی لیتر) آب گازدار
2 فنجان (250 گرم) آرد
2/4 قاشق غذاخوری (10 گرم) بیکینگ پودر
1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک
مخلوط قهوه:
1 فنجان (240 میلی لیتر) قهوه اسپرسو، در دمای اتاق
خامه ماسکارپونه:
1 1/2 پوند (750 گرم) پنیر ماسکارپونه در دمای اتاق
2 فنجان (480 گرم) خامه زده شده سرد
1 فنجان (120 گرم) پودر قند
2 قاشق غذاخوری (10 گرم) عصاره وانیل
دکوراسیون شکلات سفید
2.5 اونس (70 گرم) شکلات سفید
1 اونس (30 گرم) شکلات سفید ، برای خلق و خوی
پودر قهوه فوری ، برای گرد و غبار
برای دکوراسیون
پودر کاکائو برای غبارآوری کیک

دستور پخت؛

فر را از قبل تا (170C)گرم کنید. کف و پهلوهای یک قالب 8 اینچ (20 سانتی متر) را با روغن کاغذ روغنی بپوشانید. سفیده ها را از زرده جدا کنید. در یک کاسه متوسط ​​زرده ها را با ½ فنجان (100 گرم) شکر مخلوط کنید، تا زمانی که به رنگ خامه ای و زرد کم رنگ در آید. به تدریج روغن را اضافه کنید و سپس آب گازدار را اضافه کنید.

در یک کاسه بزرگ سفیده تخم مرغ را با نمک مخلوط کنید تا کف کند. به تدریج شکر را اضافه کنید. سپس عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید. مخلوط کردن را ادامه دهید تا پفکی و سفت شود.

یک قاشق سفیده را به آرامی داخل مخلوط زرده بریزید و یک سمت هم بزنید. سپس مخلوط زرده را به آرامی به سفید تخم مرغ اضافه کنید. به تدریج آرد و بیکینگ پودر را روی مخلوط تخم مرغ ریخته و آنها را به آرامی به یک سمت هم بزنید.

خمیر را در قالب آماده شده بریزید. 40-50 دقیقه بپزید تا زمانی که یک خلال دندان مرکز کیک قرار دهید و تمیز بیرون آید. بگذارید حدوداً 10-15 دقیقه خنک شود. از قالب جدا کرده و روی یک قفسه خنک کنید.

خامه را درست کنید

در یک کاسه بزرگ پنیر ماسکارپونه را مخلوط کنید تا یکدست شود. پودر قند و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیب شود. سپس در یک کاسه دیگر خامه زده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که سفت شود. به تدریج در مخلوط ماسکارپونه بریزید.

کیک اسفنجی را به 4 لایه تقسیم کنید. یک لایه کیک را روی بشقاب سرو خود قرار دهید. کیک را با مخلوط قهوه خیس کنید. به طور مساوی با خامه ماسکارپونه پر کنید. با لایه دوم و سوم کیک همین کار را تکرار کنید.

آخرین لایه کیک را با قهوه بپوشانید و قسمت بالا و پهلوها را با یک لایه نازک خامه بپوشانید. 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. دوباره بالا و پهلوها را با خامه باقی مانده بپوشانید. حداقل 1 ساعت قبل از سرو در یخچال خنک کنید.

4.7/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا