غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی کوفته ریزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی. امروز شما را با طرز تهیه ی کوفته ریزه که یک غذای سنتی ایرانی می باشد آشنا می کنیم. این غذا همانند کوفته تبریزی میباشد ولی با کمی تفاوت. می توانید این کوفته ها را با برنج و یا خالی سر کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه کوفته ریزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید

طرز تهیه ی کوفته ریزه

طرز تهیه ی کوفته ریزه

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پیاز ۲۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی ۱ کیلوگرم

تخم‌مرغ ۲ عدد

سیب زمینی ۲۵۰ گرم

آرد سفید ۴ قاشق سوپخوری

جعفری خرد شده ۲ قاشق سوپخوری

نمک فلفل و روغن به مقدار کافی

دستور پخت:

گام اول: گوشت و پیاز چرخ شده و یک عدد تخم مرغ و سه قاشق آرد و کمی نمک و فلفل را مخلوط کنید و خوب و صحیح آنها را به مقدار کله گنجشکی گرد کنید و حاضر کنار بگذارید. سیب زمینی را پوست کنده و به اندازه دانه های خرما خرد کنید.

گام دوم: گوجه فرنگی را شسته و قطعه قطعه کرده و یک لیوان آب را در یک قابلمه روی حرارت گذاشته و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. وقتی که آب جوشید ابتدا سیب زمینی و سپس کوفته های سرگنجشکی را در آن بریزید تا بجوشد. یک استکان آب سرد برداشته و یک قاشق آرد را در آن حل کنید.

گام سوم: یک عدد تخم مرغ باقی مانده را اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا وقتی که کوفته خودش را گرفت. این مایع را به آن اضافه کنید و آرام آن را هم بزنید. سپس جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از چند جوش که کاملاً غلیظ شد آن را در ظرف مناسب کشیده و سر سفره ببرید و لذت ببرید. نوش جان!

2.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا