منوی صبحانه

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

این پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن ، طعم بینظیری دارند و به سادگی در زمان کمی تهیه میشوند. پنکیک هایی ضخیم ، نرم و فوق العاده پفکی هستند. چیپس های شکلات موجود در پنکیک طعم آن را بهر میکند. برای سرو آنها میتوانید از انواع توت ها، شربت افرا یا عسل و حتی خامه استفاده کنید. برای آشنایی با این دستور پخت ساده و خوشمزه ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

پنکیک های چیپس شکلات فاقد گلوتن

مواد لازم:

1 فنجان + 1 قاشق غذاخوری (130 گرم) مخلوط آرد بدون گلوتن
2 قاشق غذاخوری (20 گرم) شکر
2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری صمغ زانتان
1/4 قاشق چایخوری نمک
1 تخم مرغ متوسط در دمای اتاق
3/4 فنجان + 1 1/2 قاشق غذاخوری (200 میلی لیتر) شیر در دمای اتاق
2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ذوب شده ، به علاوه اضافی برای ماهی تابه
1/4 – 1/2 فنجان (40 – 80 گرم) چیپس شکلات تلخ یا شیری

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ ، مخلوط آرد فاقد گلوتن ، شکر ، بکینگ پودر ، صمغ زانتان و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه ، تخم مرغ ، شیر و کره ذوب شده را با هم مخلوط کنید. تقریبا 1/3 از مواد مرطوب را به خشک اضافه کنید. خوب هم بزنید تا یک خمیر ضخیم نرم و صاف بدست آورید. بقیه مواد مرطوب را به تدریج اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید. چیپس شکلات را مخلوط کنید.

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد را گرم کنید. ماهی تابه را کمی با کره چرب کنید و حدود 1/3 فنجان از خمیر پنکیک را روی آن بریزید. در صورت لزوم ، از پشت ملاقه یا قاشق استفاده کنید تا خمیر را به شکل دایره درآورید. پنکیک را برای حدود 2 دقیقه با حرارت متوسط ​​رو به زیاد بپزید ، تا لبه ها پخته شوند و روی آنها حباب دار شود. پنکیک را پچرخانید و 2 دقیقه دیگر بپزید.

پس از پخت ، پنکیک ها را به بشقاب پوشانده شده با حوله کاغذی منتقل کنید تا روغن اضافی گرفته شود. بسته به اندازه ماهیتابه ، می توانید 2 تا 3 عدد پنکیک را همزمان بپزید. قبل از شروع پخت دسته بعدی پنکیک ، حتماً تابه را با کره چرب کنید. این کار را با بقیه خمیر تکرار کنید. پنکیک ها بهتر است بلافاصله بعد از پختن با شربت افرا ، میوه های تازه یا مواد اضافی دیگر به صورت گرم سرو شوند ، اما بعد از چند ساعت مرطوب و پفکی باقی می مانند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا