انواع سس ها

طرز تهیه سس مارینارا به روش خانگی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع سس. امروز شما را با طرز تهیه سس مارینارا به روش خانگی آشنا میکنیم. این سس یکی از پر مصرف ترین سس هاست که میتوانید با هر غذا سرو و یا در تهیه غذا هایی مثل پاستا، پیتزا و هزاران غذای دیگر استفاده کنید و لذت ببرید. این سس ارگانیک از موادی ساده مثل گوجه، رب، مقداری ادویه و سس بالزامیک تهیه میشود. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

سس مارینارا

طرز تهیه سس مارینارا به روش خانگی

مواد لازم:

794 گرم گوجه فرنگی خرد شده

1 عدد پیاز زرد

4 حبه سیر

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

28 گرم رب گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری ریحان خشک

1/2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک

2 عدد برگ بو

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

2 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

طرز تهیه:

پیاز و سیر را ریز خرد کنید. در قابلمه بزرگی را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون بپزید تا خیلی نرم و کمی طلایی شود. اگر میخواهید سس شما شیرین تر شود اجازه دهید پیاز و سیر کمی کاراملی شوند. اگر سس های شیرین را دوست ندارید ، قبل از اینکه رنگ آنها تغییر کرده و کاراملی شود ، به مرحله بعدی بروید.

بقیه مواد (گوجه خرد شده ، رب گوجه فرنگی ، ریحان ، پونه کوهی ، برگ بو ، شکر قهوه ای و سرکه بالزامیک) را به قابلمه اضافه کنید. به مدت یک ساعت روی متوسط رو به کم آن را بپزید. مراقب باشید سس دستتان را نسوزاند! در قابلمه را بگذارید اما کمی باز بگزارید تا بخار از آن خارج شود.

سس را بعد از حدود نیم ساعت بچشید و ادویه و نمک آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. اگر سس های شور دوست دارید ، سرکه بالزامیک را کنار بگذارید و شکر را به 1 قاشق چایخوری کاهش دهید. مقداری شکر معمولاً برای متعادل سازی اسیدیته بالای گوجه فرنگی مورد نیاز است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا