غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه ماهی شکم پر با زرشک

سلام به دوست داران آشپزی و غذا های دریایی. امروز شما را با طرز تهیه ماهی شکم پر با زرشک آشنا میکنیم. این دستور پخت در کنار ساده بودن طعم بی نظیری دارد که همه را عاشق خود خواهد کرد. در این دستور پخت ماهی قزل آلا را در فر کبابی کرده و داخل آن را با مخلوطی از زرشک و ادویه جات پر میکنیم. و اگر بخواهید میتوانید از انواع آجیل نیز در تهیه این غذا استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این غذا بسیار خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ماهی شکم پر با زرشک مخصوص ماه رمضان

طرز تهیه ماهی شکم پر با زرشک

مواد لازم:

6 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1⁄2 فنجان زرشک
1 عدد پیاز بزرگ زرد ، نازک خرد شده
خمیر تمر هندی 1⁄4 فنجان
4 حبه سیر ، خرد شده
1⁄3 فنجان گشنیز خرد شده
1⁄3 فنجان جعفری خرد شده
1⁄3 فنجان ترخون خرد شده
نکتار لیمو ، برای سرو کردن
4 عدد ماهی قزل آلا ، تمیز شده و بدون پولک
نمک دانه درشت و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

دستور پخت:

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. دو سینی فر را چرب کرده و کنار بگذارید. زرشک ها را به مدت 30 دقیقه در آب گرم خیس کرده و سپس آبکش کنید. در یک تابه بزرگ با حرارت متوسط ، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید. پیازها را اضافه کنید و بپزید تا قهوه ای طلایی شوند ، حدود 10 دقیقه. حرارت را کم کنید و بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید ، به مدت 30 دقیقه بیشتر ، تا قهوه ای تیره و کاراملی شود ، آن را بپزید.

اکنون زرشک ، بادام ، تمر ، و سیر را اضافه کنید و بپزید تا حدود 10 دقیقه معطر شود. از روی حرارت برداشته و گشنیز ، جعفری و ترخون را اضافه کرد و هم بزنید. ماهی را با نمک و فلفل مزه دار کنید. هر ماهی را با حدود 1⁄2 فنجان از مخلوط زرشک پر کنید و با روغن زیتون باقی مانده روی ماهی ها را چرب کنید. 15 دقیقه دیگر بپزید. تنظیم فر را به حالت کبابی تغییر دهید و 3 تا 4 دقیقه بیشتر بپزید ، تا زمانی که پوست ماهی طلایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا