آشپزی امروز سر آشپزانواع آشانواع پیش‌غذاتازه های غذای رژیمیخوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه آش شوربا خوشمزه

آش شوربا یک غذای سنتی ایرانی است که مواد اصلی آن برنج و گوشت است. سبزی هایی که برای تهیه این غذا استفاده می شود بسیار مفید و تقویت کننده هستند. این فواید به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی به علاوه پروتئین های موجود در آن است. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و در عین حال سالم هستید ، این یکی را امتحان کنید ، دیگر دستور ساده تری پیدا نخواهید کرد. باید برنج رو قبل از تهیه این غذا خیس کنید. برای آشنایی با طرز تهیه آش شوربا خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه آش شوربا خوشمزه

طرز تهیه آش شوربا خوشمزه

200 الی 250 گرم برنج
200 گرم گوشت چرخ کرده
1 قاشق غذاخوری نعناع سرخ شده
350 گرم سبزی (گشنیز ، شوید ، جعفری ، ترخون)
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
زردچوبه به میزان لازم
روغن به مقدار لازم
1 قاشق غذاخوری پیاز داغ
2 عدد پیاز

دستور پخت:

یکی از پیازها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. در یک قابلمه روغن بریزید ، روغن را گرم کرده و پیازها را سرخ کنید تا نرم و طلایی شود. مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت را کم کنید ، 5 لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. قبل از شروع پخت غذا ، برنج را بشویید و خیس کنید.

سپس آبکش کرده و برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید آب با محتوای موجود در آن جوش بیاید. یک پیاز دیگر برداشته و آن را بشویید. آن را پوست بگیرید و رنده کنید ، سپس آب پیاز را جدا کنید و آن را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. محتوا را ورز دهید و بگذارید کاملاً مخلوط شوند.

سپس از گوشت چرخ کرده کوفته های کوچک درست کنید و کنار بگذارید. سبزی ای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا با حرارت کم بپزد. وقتی آب کمی بخار شد و سبزیجات پخت ، کوفته را به آن اضافه کنید. وقتی کوفته های گوشت پخته شدند ، شوربا شما آماده است ، آن را در یک ظرف مناسب با پیاز داغ سرو کنید و لذت ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا