انواع دسر

آموزش تصویری پای گیلاس در بطری

آموزش تصویری پای گیلاس در بطری

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (1)

برای شما دستور یک غذای تازه و شیرین و لذت بخش آماده کردیم. پای گیلاس منحصر به فرد در بطری های شیشه ای دهن گشاد دوست داشتنی 4 اونسی ( هر اونس تقریبا 28 گرم است ) .

 

پای گیلاس

حاصل پخت شما : 5-4 پای منحصر به فرد ، و به راحتی می توان آن ها را دو برابر کرد.

مواد لازم:

1 خمیر پای خشک

3 فنجان گیلاس سوراخ شده و نصف شده

پوست 1 لیمو

2 قاشق سوپ خوری آب لیمو

یک چهارم قاشق چای خوری عصاره ی بادام

یک چهارم فنجان شکر به اضافه ی کمی بیشتر برای روی پای ها

1 قاشق سوپ خوری آرد ذرت

4-5 بطری شیشه ای 4 اونسی ( هر اونس معادل تقریبا 28 گرم است. )

 

 

مرحله 1 – گیلاس ها

 

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (2)

کنسروهای پای گیلاس، قابل مقایسه با طعم تابستانی گیلاس های تازه نیستند. ترفند من برای ایجاد حفره در گیلاس چیست؟ به آرامی آن ها را زیر چاقوی آشپزخانه خرد می کنم. ( شبیه کاری که زمان پوست کندن حبه ی سیر انجام میدهم، منتها با فشار کمتر ) سعی می کنم آنها را دو قسمت کنم و هسته را به راحتی بیرون می آورم. حتما پیش بند ببندید تا حین ایجاد شکاف در گیلاس های آبدار لباس شما کثیف نشود.

 


 

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (3)

از درب بطری شیشه ای برای جدا کردن قطعات گرد از خمیر پای استفاده کردم، دو قطعه ی گرد برای هر بطری یعنی یکی برای قسمت پایینی و دیگری برای بالا.  می توانید خمیر را در بطری ریخته و انقدر آن را فشرده کنید و خمیر جدید اضافه کنید که بطری تقریبا پر شود. اما من دوست داشتم که همه بتوانند ببینند که محتویات داخل بطری چگونه است و به این منظور کمی روزنه گذاشتم تا گیلاس های زرق و برق دار درخشان، در بطری خودنمایی کنند.

آنقدر بگذارید بپزد که حباب بزند و میوه ی درخشان در بطری تراوش کند. بسیار زیباست!

و در آخر شکم کوچک خوشحال خود را سیر کنید!

 

مرحله 3 – پخت در فر

 

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (4)

  1. فر را با درجه ی 400 گرم کنید. بطری های شیشه ای را چرب کنید و آن ها را روی یک سینی فر قرار دهید. می توانید روی آن فویل قرار دهید که در صورت سرریز شدن تمیز کردن ظرف دردسر درست نکند.
  2. خمیر پای را رول کنید و 10-8 تکه ی گرد با استفاده از درب بطری شیشه ای جدا کنید. در هر بطری یک قطعه ی گرد قرار دهید. می توانید خمیر را در بطری فشار دهید تا تمام فضای بدنه ی بطری را پر کند و یا مقداری روزنه بگذارید تا محتویات داخل بطری به خوبی دیده شود.

 

مرحله 4 –

 

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (5)

در یک کاسه، گیلاس ها، لیمو، عصاره بادام، شکر و آرد ذرت را مخلوط کنید. با قاشق کوچک این مخلوط گیلاس و آب میوه را در بطری های شیشه ای بریزید به طوری که روی پای ها پر شود. روی گیلاس ها، تکه ی گرد دوم خمیر را قرار دهید. اگر خمیر از بالای ظرف بیرون زد، به آرامی آن را تا لبه های ظرف صاف کنید و شکاف هایی روی پای ها ببرید.

  1. روی هر پای شکر بپاشید و برای 20 دقیقه بپزید. سینی را بچرخانید، فر را روی 350 درجه تنظیم کنید و برای 10-15 دقیقه ی دیگر  و یا تا زمانی که طلایی و حباب آلود شود، بپزید.

 

مرحله 5 

 

Training - image - Pie - Cherry - in - bottle (6)

 

توجه کنید :

این دستور را می توان با ذغال اخته و همچنین با جایگزین کردن عصاره بادام با وانیل درست کرد. آیا پای شما اضافه آمد؟ درب بطری شیشه ای را ببندید و در یخچال بگذارید.

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا