تازه های نکات آشپزی

بهترین راه برای زدن سفیده‌ تخم‌مرغ

بهترین راه برای زدن سفیده‌ تخم‌مرغ

The best - method - for - the - white - egg (1)

در بین مواد لازم بسیاری از دستورات غذایی با سفیده‌ی زده‌شده‌ی تخم‌مرغ مواجه می‌شوید. ما به شما نشان می‌دهیم چگونه سفیده را بزنید تا در انتها بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ زده‌شده‌ یک ماده‌ی ضروری برای دسرهای سبک و نرم، کیک، سوفله و مرنگ (نوعی دسر که از هم زدن سفیده تخم‌مرغ و شکر درست می‌شود) است. موفقیت در این غذاها بستگی به زدن صحیح سفیده‌ تخم‌مرغ دارد، به طوری که به شکل قله‌های سفت و متراکمی در بیاید که کف سبکی دارد. این کار شاید آسان به نظر برسد اما برای به دست آوردن نتیجه مطلوب چند مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید.

•تخم‌مرغ را درست انتخاب کنید. بیشتر دستورات غذایی بر اساس تخم‌مرغ‌های سایز متوسط هستند. اگر تخم‌مرغ برای چند روز قبل باشد بهترین نتیجه را همراه خواهد داشت.

•چند ساعت قبل از استفاده، تخم‌مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید. سفیده‌ها در دمای اتاق بهتر و سریع تر زده می‌شوند، زیرا با وجود کمی گرما حجم پروتئین بهتر افزایش پیدا می‌کند.

•کاسه‌ی درستی انتخاب کنید. از یک کاسه‌ی شیشه‌ای یا فلزی برای زدن سفیده‌ها استفاده کنید. یک کاسه‌ی مسی خط نیفتاده ایده آل است اما این مورد همیشه در دسترس نیست. از کاسه‌های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا آن‌ها اغلب شامل مقداری باقیمانده روغن در دیواره‌های متخلخل خود هستند که این امر تلاش شما را بی‌اثر می‌کند. اطمینان یابید که کاسه شما کاملاً تمیز است.

•زرده‌ی تخم‌مرغ را جدا کنید. برای این کار از دستان خود استفاده کنید، بدین ترتیب که تخم‌مرغ را شکسته و درحالی‌که سعی می‌کنید تعادل زرده را در میان دو پوسته‌ شکسته تخم‌مرغ حفظ کنید سفیده را از آن خارج ‌کنید. روش راحت‌تر استفاده از یک جداکننده‌ی تخم‌مرغ است که در مغازه‌ها موجود است.

The best - method - for - the - white - egg (2)

هشدار

اهمیتی ندارد که کدام روش را استفاده می‌کنید، تنها مطمئن شوید که حتی یک قطره از زرده‌ی تخم‌مرغ داخل سفیده‌ی آن نیفتد. روغن داخل آن کار شما را خراب کرده و از سفت شدن سفیده‌ها جلوگیری می‌کند. هرگونه تماس با چربی برای سفیده‌های شما خوب نیست، بنابراین اطمینان یابید که هر ظرفی که با آن‌ها در تماس است بسیار تمیز و خشک باشد. یک راهکار خوب برای پیشگیری از این مشکل این است که تخم‌مرغ‌ها را قبل از افزودن به کاسه در یک فنجان کوچک جدا کنید. با این روش، اگر اتفاقی بیفتد، تنها یک تخم‌مرغ از دست رفته است نه تمامی آن‌ها.

 

•مقدار کمی نمک به سفیده‌ها اضافه کرده و زدن خود را شروع کنید. همیشه از یک همزن برقی استفاده نمایید. نمک به پایداری کف‌ها کمک خواهد کرد زیرا با پروتئین واکنش نشان داده و آن‌ها را سفت تر می‌کند.

•باید سفیده‌ها را سفت کنید. افزودن چند قطره آب لیمو یا کمی خامه‌ی تارتار حدوداً در میانه‌ی کار به پایداری ماده کمک می‌کند.

•زیاد هم نزنید. زمانی که چاقو را در میان سفیده‌ها بکشید و یک خط باقی بماند و یا با برداشتن همزن  قله‌هایی ظاهر شوند، سفیده‌ها خوب زده‌شده‌اند.

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا