انواع غذاهای رژیمی و کم کالری

دستور پخت پوره کدو حلوایی خوشطعم

کدو حلوایی یکی از موادی است که با استفاده از آن می توان هزاران غذای مختلف را تهیه کرد. دانشمندان باور دارند که در کدو طیف گسترده ای از ترکیبات بی نظیر وجود دارد و از همین رو مصرف آن می تواند به بهبود سلامت شما از طرق مختلفی کمک کند. علاوه بر این، کدو حلوایی به شدت کم کالری محسوب می شود و به همین دلیل می تواند یک وعده عالی برای افرادی باشد که قصد وزن کم کردن را دارند. اگر دوست دارید با دستور پخت پوره کدو حلوایی آشنا شوید، توصیه می کنیم که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

پوره کدو حلوایی

دستور پخت پوره کدو حلوایی

این غذا سرشار از بتا کاروتن می باشد. بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سلامت چشم می شود و آن را در مقابل بیماری هایی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد چشم در امان نگه می دارد. علاوه بر این، کدو حلوایی دارای مقادیر زیادی آهن و پتاسیم نیز است. این عناصر می توانند به کاهش فشار خون و درمان کم خونی کمک شایانی کند. اما مهم ترین موضوع درباره این غذا این است که به آسانی پخته می شود و از همین رو هر کسی می تواند آن را به راحتی در منزل آماده کند.

غذا های همراه

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این غذا کالری کمی دارد و به همین دلیل می تواند به صورت قابل توجه ای به کاهش وزن کمک کند. شما نباید از پیش غذا و یا دسر های پرکالری همراه پوره کدو حلوایی استفاده کنید. معمولا سالاد فصل می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه پوره کدو حلوایی

+ یک عدد کدو حلوایی متوسط ( اگر برای تعداد نفرات بیشتر باید از کدوی بزرگ استفاده کرد )

+ آب به مقدار لازم

+ شکر به مقدار لازم

طرز پهت کدو حلوایی

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که کدو را به خوبی شسته و دانه های آن را به صورت کامل جدا کنید. بعد از این، کدو را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

گام دوم: به اندازه یک بند انگشت به ظرف مورد نظر که قرار است در فر گذاشته شود، آب اضافه کنید.

گام سوم: کدوهای ریز شده را درون ظرف گذاشته و آن را درون فر قرار دهید. ظرف را به مدت 40 دقیقه در دمای 205 درجه سانتی گراد صبر کنید و وقتی که پوست کدوها چروک شد،  آنها را خارج کنید.

گام چهارم: گوشت کدو ها را جدا کرده و آنها را درون یک مخلوط کن قرار دهید.

گام پنجم: اگر دوست دارید پوره شما نرم شود، مقدار آب و پودر قند نیز به مخلوط کن اضافه کنید.

گام ششم: ترکیب به دست آمده از مخلوط کن را درون یک ظرف ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا پوره شما آماده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا