تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه تست کاپ میگو(تصویری)

طرز تهیه تست کاپ میگو(تصویری)

 

Mode - supplying - cup - Shrimp (1)

حالا باید بخورید اونوقت یک دل نه صد دل عاشقترش میشید.
تست کاپ میگو اسمشه از اسمش پیداست از نون تست و میگو داخل قالب کاپ کیک درست شده. گفته بودم یکی از این قالب کاپ کیکها بخرید حالا حالاها باهاش کار داریم اینم یه غذای دیگه با قالب کاپ کیک فردا هم دستور یه کیکشو میگذارم پس بجنبید زود قالبو بخرید تا شما هم این خوشگل مشگلا رو درست کنید.
تست کاپ بعنوان یه پیش غذا سرو میشه چون یه غذای سرده و به نظر من 2 تا دونه اون برای هر نفر کافیه چون باید یه جایی برای غذای اصلی هم گذاشت.
اول باید کاسه ها یا فنجوناشو درست کنیم که با نون تست اینکارو میکنیم یه نکته اول همه بگم : جنس نون تستی که انتخاب میکنید بی نهایت مهمه حتما نون تست تازه باشه پخت همون روز اگه مونده باشه نتیجه برعکس میشه و تمام کاسه ها یا بعد از اینکه از فر میاد بیرون ترک میخوره یا اصلا نمیتونید داخل قالب بذاریدشون و اصلا بدبختها پاشون به فر نمیرسه پس به این نکته دقت کنید یکبار من یه بسته نون تست را از بین بردم یعنی تمامش خراب شد چون جنس نون تست خوب نبود اصلا شکل فنجون نشد.
شدیدا توصیه میکنم از نون تست نان آوران استفاده نکنید نمیدونم چرا اینقدر عرضه اون تو بازار زیادتر از سه نان هست من فقط با نون تست طلایی مارک سه نان نتیجه مطلوب رو بدست آوردم.
از نون تستی که داخلش مغز داره همون چند غله اصلا استفاده نکنید باید بافت نون یکدست باشه.

Mode - supplying - cup - Shrimp (2)

مواد لازم :

نان تست
میگو
روغن زیتون
خیارشور خرد شده 1 ق غ
پیاز خرد شده 1 ق غ
جعفری خرد شده 1 ق غ
سس مایونز 2 ق غ
آبلیمو 1 ق غ

Mode - supplying - cup - Shrimp (3)

اول میریم سراغ درست کردن کاسه ها؛ ابتدا نونها را وردنه کرده تا خلل و فرجاش از بین بره بعد از اون دورتادور نونها را با چاقو بریده و تقریبا به شکل مربع در میاریم.

Mode - supplying - cup - Shrimp (4)
و بعد با برس پشت و روی نون را روغن زیتون می مالیم و حالا باید داخل قالب بچینیمشون اینجا یه کم ظرافت باید به خرج داد چون یه نون مربع باید داخل قالب گرد بره و اگر حواستون نباشه نون ترک برمیداره و میشکنه و به خودش فرم نمیگیره من توی عکس کامل نشون دادم چطوری اینکارو بکنیم.

Mode - supplying - cup - Shrimp (5)

من حدود 9 تا فنجون یا همون کاسه درست کردم و داخل فر به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد گذاشتم فر را هم از قبل روشن کرده بودم.

Mode - supplying - cup - Shrimp (6)

تو این قسمت نیازی نیست قالب را چرب کنید بعد از اینکه قالب را از فر دراوردید بگذارید سرد بشه و بعد فنجونها را در میاریم.

Mode - supplying - cup - Shrimp (7)
حالا نوبت اماده کردن فیلینگش میرسه که باید ابتدا میگوها را پاک کرده و شسته و بعد با 2 حبه سیر خردشده سرخ کرده مقداری روغن زیتون داخل تابه ریخته و سیر را میریزیم 1 دقیقه بعد میگو را اضافه کرده نمک و فلفل میزنیم و به مدت 3 دقیقه سرخش میکنیم و بعد میگذاریم میگوها سرد بشه.

Mode - supplying - cup - Shrimp (8)

بعد سس تارتار را درست میکنیم که تشکیل شده از خیارشور و پیاز و جعفری ریز خرد شده و آبلیمو و نمک و فلفل و سس مایونز که برای یک قاشق از همه مواد باید 1 شیشه سس مایونز کوچیک استفاده کرد ولی این مقدار سس به نظر من زیاده من از 2 ق غ سس مایونز و 2 ق غ سس مخصوص میگو که عکسش را براتون گذاشتم استفاده کردم این سس طمع فوق العاده ای داره و سس تارتار را خوشمزه تر میکنه.

Mode - supplying - cup - Shrimp (9)

بعد میگوها را که سرد شده داخل سس ریخته و میگذاریم داخل یخچال تا موقع سرو به نظر من هر چی میگو داخل سس تارتار بیشتر بمونه خوشمزه تر میشه.
فنجونها اماده شده و حالا میگوها را داخل اون میریزم برای هر کاسه 3 تا میگو کافیه و بستگی به درشتی و ریزی میگو داره من 9 تا تست کاپ را با 18 تا میگو که داخل یه بسته بود درست کردم چون میگوها درشت بود برای هر کاسه 2 تا ؛ ولی تا 4 تا میگوهم بعضی وقتها توی فنجونها را پر کردم و روش را با گوجه گیلاسی و شوید تزئین کردم.
برای همین مقدار نون تست و میگو را ننوشتم چون بستگی به خودتون داره که چند تا کاسه درست میکنید ولی این مقدار سس براش کافی بود.

Mode - supplying - cup - Shrimp (10)

 

Mode - supplying - cup - Shrimp (11)

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

 

 

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا