تزیینات نوروز

سری های شیرینی نوروز ۹۵ در سایت آشپزی ها _ سری سیزدهم

سری های شیرینی نوروز ۹۵ در سایت آشپزی ها _ سری سیزدهم

شیرینی نوروز ۹۵

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (1)

 

سال 1395

شیرینی حاجی بادامی

مواد لازم:

پودر قند 3 لیوان  .  زرده تخم مرغ 2 عدد  .  جوش شیرین 1/3 قاشق چایخوری

پودر هل 1/4 قاشق چایخوری  .  گلاب 1 قاشق غذاخوری  .  آرد بادام مقدار لازم

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (2)

طرز تهیه :

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ زرده های تخم مرغ و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس گلاب را اضافه کنید.

در ادامه جوش شیرین و پودر هل را اضافه کنید ، پس از اینکه تمام مواد به خوبی ترکیب شدند آرد بادام را قاشق قاشق اضافه کنید ، آنقدر آرد بادام اضافه کنید که خمیر نرمی بدست بیاید ( در صورت لزوم به آموزش تهیه آرد بادام مراجعه شود ).

 

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (3)

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، از خمیر شیرینی تکه هایی کوچک بردارید و کف دست تان به صورت گرد شکل دهید و روی کاغذ روغنی بچینید ( شیرینی حاجی بادامی کوچک و کمی بیشتر از اندازه یک بندانگشت است ).

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 – 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید ، پس از اینکه کمی خنک شد شیرینی ها را از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید.

 

نکته ها :

میتوانید با پودر قند روی شیرینی ها را تزیین کنید ، در صورت تمایل میتوانید از کمی زعفران برای خوشرنگ شدن این شیرینی استفاده کنید ، شیرینی حاجی بادامی خشک بوده و در دهان آب میشود و به مدت طولانی در ظرف دربسته قابل نگهداری میباشد.

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (4)

 نوروز 95

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (5)

شیرینی برنجک

مواد لازم:

برنج 5 لیوان . شکر 2 لیوان . آب 1 لیوان . آبلیمو 1 قاشق غذاخوری . روغن مقدار لازم

برنجک شیرینی سنتی شمالی ( مازندران ) با بافتی ترد و عسلی است که اغلب در مهمانی ها سرو میشود.

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth (6)

طرز تهیه :

برنج را 1 ساعت در آب خیس دهید سپس بهمراه چند لیوان آب داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس با آب سرد ابکشی کنید ( برنج را مانند برنج های دیگر آبکش کنید اما مقداری نرم تر از حد معمول برنج را بردارید ).

پس از ابکشی کردن حداقل به مدت 1 ساعت در ابکش بگذارید بماند تا کاملا آب برنج برود ، در این مرحله میتوانید زعفران یا رنگ خوراکی اضافه کنید ، برنج را داخل سینی بریزید و پخش کنید سپس روی شوفاژ یا در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

Series - sweets - New Year -95 - on - site - Cuisine - the thirteenth

 

 

پس از اینکه برنج خشک شد داخل قابلمه گودی به اندازه لازم روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کمی برنج خشک داخل صافی فلزی بریزید و صافی را در روغن داغ قرار دهید تا برنج ها سرخ شوند و پف کنند و به همین صورت تمام برنج ها را سرخ کنید سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود.

برای تهیه شربت این شیرینی ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس با قاشق مخلوط کنید تا شکر حل شود ، 15 دقیقه با حرارت ملایم بگذارید شربت بجوشد تا قوام بیاید سپس ابلیمو را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

برنج را با شیره مخلوط کنید و داخل ظرفی که چرب کرده اید بریزید و پخش کنید ( برنج را با شیره خوب مخلوط کنید ) ، پس از 5 دقیقه با چاقو به شکل لوزی یا مربع برش بزنید و مصرف نمایید ( برای ماندگاری روی شیرینی را میتوانید با سلفون بپوشانید اما در یخچال قرار ندهید ).

شیرینی نوروز ۹۵

تزیینات نوروز

عید 95

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا