خورش هاغذاهای اصلی

دستور پخت خورش قیمه

یکی از محبوب ترین غذاها در ایران قیمه است. دلیل محبوبیت خورش قیمه این است که در بیشتر مناسبت ها و مراسم مذهبی در ایران، یکی از رایج ترین غذاهای پخته شده و توزیع شده به عنوان یک غذای رایج است. در برخی مناطق ایران اختلاف کمی در دستور تهیه این غذا وجود دارد. اما همه آنها مواد اصلی (لپه، لیمو خشک و سیب زمینی سرخ کرده) مشترک دارند. با این حال، موارد زیر اصلی و رایج ترین دستور تهیه این غذای ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت خورش قیمه ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت خورش قیمه

دستور پخت خورش قیمه

مواد لازم:

500 گرم گوشت خورش (گوشت گوسفند یا گوشت گاو)
1 عدد پیاز بزرگ ریز خرد شده
1 پیمانه لپه از قبل خیس شده به مدت 1-2 ساعت
4 عدد سیب زمینی متوسط خلالی شده
4 عدد لیمو خشک
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
روغن به مقدار لازم
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
نمک و فلفل تند به مقدار لازم
1 قاشق غذاخوری زعفران خرد شده (اختیاری)
1 قاشق غذاخوری پودر دارچین (اختیاری)

دستور پخت:

گام اول: زعفران خرد شده را درون یک فنجان بگذارید و یک قالب کوچک یخ اضافه کنید. آن را کنار بگذارید و بگذارید مکعب یخ به آرامی ذوب شود. لپه های از قبل خیس شده را آبکش کرده و در قابلمه قرار دهید. حدود 3 فنجان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید.

گام دوم: وقتی آب شروع به جوش آمدن کرد، حرارت را تا متوسط ​​کاهش دهید و بگذارید لپه ها تا زمانی که نیم پخت شدند، بپزند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، لپه ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

گام سوم: در یک ماهیتابه، پیاز های خرد شده را همراه با 2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت متوسط تفت دهید تا زمانی که پیاز طلایی شود. سپس زردچوبه را اضافه کنید و برای چند دقیقه ی دیگر سرخ کنید. اکنون گوشت را اضافه کنید و تا زمانی که قهوه ای شوند، تفت دهید.

گام چهارم: سپس لپه ها و زعفران را به گوشت اضافه کنید و کمی دیگر بپزید. بعد از 3 یا 4 دقیقه، 3 لیوان آب جوش اضافه کنید و کمی هم بزنید. حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. بعد حرارت را به متوسط کاهش دهید و بگذارید به مدت 1 و 30 ساعت بپزد. گاهی اوقات هم بزنید.

گام پنجم: سیب زمینی ها را در یک ماهیتابه سرخ کنید و کمی نمک به آنها اضافه کنید. سپس در 30 دقیقه ی آخر پخت خورش، نمک و فلفل، رب گوجه فرنگی و لیمو ها را اضافه کنید. اگر دوست داشتید، در 15 دقیقه ی آخر، دارچین را اضافه کنید. با برنج سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا