کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه و خوش عطر

کیک هویج و گردو یکی از پرطرفداران ترین کیک هاست. برشی از این کیک خوشمزه همراه یک فنجان چای و یا قهوه می تواند روز شما را تکمیل کند. عطر و بوی خوشمزه این کیک را در خانه راه بیاندازید و خوشحالی را به خانواده و خانه تان هدیه دهید. در ادامه این مطلب طرز تهیه این کیک خوشمزه را بخوانید و دست به کار شوید.

طرز تهیه کیک هویج با گردو مجلسی

کیک هویج یکی از کیک های خوشمزه ای است که در پخت آن باید دقت کنید. اگر مطابق دستور پخت آن عمل نکنیم هویج در آن حالت خمیری و چسبنده به خودش می گیرد و شکل خوبی به کیک نمی دهد؛ و به اندازه کافی پف نمی کند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که دستور را پیروی کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

مواد لازم در طرز تهیه کیک هویج و گردو:

آرد۴ لیوان
دارچین ۱ قاشق چای خوری
شکر۲ لیوان
هویج ۲ عدد متوسط
گردونصف پیمانه
شیر۲ لیوان
تخم مرغ۶ عدد
بکینگ پودر۳ قاشق چای خوری
وانیل۱ قاشق چای خوری
روغن مایع۱ لیوان

طرز پخت کیک خیس شکلاتی بدون فر

مراحل و روش پخت کیک هویج و گردو:

اگر تصمیم به پخت کیک برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر را دارید مقدار مواد را به همان نسبت کم یا زیاد تر کنید ولی به نسبت مواد دست نزنید تا به نتیجه مطلوب برسید؛ با این مقدار مواد اولیه برای ۱۶ نفر می توانیم کیک درست کنیم.

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

  1. هم زدن تخم مرغ ها

    درون یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را می شکنیم و به خوبی آنها را هم می زنیم؛ بعد از حدود یک دقیقه شکر را به آنها اضافه کرده و مجدداً هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شوند و پف کرده و سفید شود. حالا روغن مایع و شیر را به مواد اضافه می کنیم و مجددا آنها را هم می زنیم.

  2. مخلوط کردن آرد با مواد

    درون کاسه مناسبی آرد، وانیل و بکینگ پودر را با دارچین مخلوط می کنیم و به هم می‌زنیم.

  3. اضافه کردن هویج و گردو

    ابتدا درون یک کاسه مناسب دیگر هویج رنده شده و گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و به کمک لیسک آشپزخانه آنها را با هم به خوبی مخلوط می کنیم. سپس آنها را به مواد قبلی اضافه می کنیم و مجددا با کمک لیسک آشپزی آنها را با همدیگر مخلوط کرده تا به مواد یکدستی برسیم.

  4. پختن کیک

    قالب مورد نظرمان را با کمی کره یا روغن جامد چرب می کنیم و مواد مخلوط شده را داخل قالب می ریزیم و قالب را درون فری با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد که حدود یک ربع قبل گرم کرده ایم می گذاریم. بعد از حدود نیم ساعت که از پخت کیک گذشت در فر را باز می کنیم و با کمک خلال دندان پخته شدن یا نپختن کیک را تست می کنیم.

برای پخت این کیک می توانید از قابلمه هم استفاده کنید برای این منظور کافی است حدود یک ساعت مواد را درون قابلمه ای که از قبل چرب کرده اید ریخته و آن را روی شعله متوسط به همراه شعله پخش کن قرار دهید تا بپزد و در انتهای پخت با کمک خلال دندان پخته شدن یا نپختن کیک را تست کنید. در ضمن می توانید با پودر قند این کیک را تزیین کنید.

رمز و رازهای کیک هویج با گردو:

  • برای پخت کیک توسط توستر یا سولاردام ۲۰ درجه حرارت را کمتر در نظر بگیرید.
  • برای نتیجه گیری بهتر قالب را در طبقه وسط فر تان قرار دهید.
  • از قابلمه و روی گاز نیز می توانید برای تهیه این کیک استفاده کنید.
  • مقدار شکر مورد استفاده شده در این دستور شیرینی متعادلی را به کیک شما می‌دهد اگر دوست داشته باشید می‌توانید کمی آن را زیادتر در نظر بگیرید.
  • قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید فر را خاموش کنید و مدتی کیک را در فر با در باز نگه دارید به دلیل اینکه امکان دارد پف کیک شما بخوابد و بعد از خنک شدن آن را از قالب جدا کنید.
  • می توانید علاوه بر گردو از کمی کشمش هم در مواد اولیه استفاده کنید.
  • حتماً قبل از خاموش کردن فر پخته شدن یا نپختن کیک را با خلال دندان تست کنید؛ چون فرها دمای متفاوتی را دارند.
  • قبل از شروع مراحل پختن، مواد را در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دما با محیط شوند.
  • هویج را رنده ریز بزنید.
  • بهترین نوع قالب برای این کیک قالب های میان تهی یا کمی بزرگتر از سایز معمول است تا کیک به بافت و پف نهایی برسد.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا