خورش هاغذاهای اصلی

دستور پخت فسنجان لذیذ

سلام به دوستداران آشپزی و غذاهای اصیل ایران. امروز شما را با دستور پخت فسنجان بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم که در بین ایرانی ها بسیار محبوب و پر طرفدار میباشد. برای تهیه ی این غذا شما به سینه ی مرغ، رب انار و گردو نیاز دارید که مهم ترین بخش های این غذا میباشند. این خورش با برنج سرو میشود و طعم بی نظیری دارد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت فسنجان لذیذ

دستور پخت فسنجان لذیذ

مواد لازم:

2 فنجان گردوی تازه
453 گرم سینه ی مرغ
نمک و فلفل سیاه
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به مقداری همراه کره
3 فنجان پیاز زرد خرد شده(1 و 1/2 پیاز)
4 حبه سیر خرد شده
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری زیره
½ قاشق چایخوری دارچین
½ قاشق چایخوری جوز هندی
½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
مقداری پوست پرتقال
2 فنجان عصاره ی مرغ یا سبزیجات
1/4 فنجان رب انار
2 قاشق غذاخوری شربت افرا
1 قاشق چایخوری نمک
جعفری

دستور پخت:

گام اول: یک قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ​​گرم کنید و گردوها را تفت دهید و هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا طلایی شوند، تقریباً 10 دقیقه. در همین زمان پیاز و سیر را خرد کنید. مرغ را به قطعات مربع متوسط برش دهید و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

گام دوم: گردوهای برشته شده را در یک بشقاب بگذارید تا خنک شود. سپس در یک دو سه ریخته و به خوبی پودر کنید. قابلمه را پاک کرده و با کمی روغن آن را چرب کنید و مرغ را تا زمانی که طلایی شود بپزید. سپس کنار بگذارید.

گام سوم: با استفاده از همان تابه، روغن و کره را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازها را اضافه کرده و بپزید تا نرم، طلایی و معطر شوند، 5-6 دقیقه بماند. سیر را اضافه کنید، 3-4 دقیقه دیگر بپزید. وقتی مخلوط سیر و پیاز طلایی شدند، زردچوبه، دارچین، جوز هندی، زیره و پوست پرتقال را اضافه کنید و 1-2 دقیقه دیگر بپزید.

گام چهارم: عصاره را اضافه کنید. بعد رب انار، شربت افرا، و 1 قاشق چایخوری نمک، سینه ی مرغ و گردو را اضافه کرده و هم بزنید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را کاهش دهید. بگذارید 45 دقیقه بپزد، و یادتان باشد هر 15 دقیقه هم بزنید.

گام پنجم: هم بزنید تا زمانی که خورش غلیظ و حجمش کاهش یابد، 10-15 دقیقه دیگر بگذارید بپزد و هم بزنید. با دانه های انار تازه و جعفری تازه تزئین کنید و چاشنی دار کنید. با برنج زعفرانی و یا ساده (برنج ایرانی) سرو کنید. نوش جان!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا