تازه های خواص مواد غذایی

شناخت 22 نوع عسل گیاهی و آشنایی با خواص آنها

شناخت 22 نوع عسل گیاهی و آشنایی با خواص آنها

 

شناخت 22 نوع عسل گیاهی و آشنایی با خواص آنها را در بخش تازه های خواص مواد غذایی در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی در تمام آشپزخانه‌ها وجود دارد. احتمالاً می‌دانید که از هزاران سال پیش، انسان‌ها از خواص درمانی عسل برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند.

زنبور‌ها تقریباً از تمام انواع گل‌هایی که می‌توانید تصور کنید، عسل درست می‌کنند، در نتیجه طیف گسترده‌ای از عسل وجود دارد. با این حال احتمالاً شما یک یا دو نوع عسل در فروشگاه می‌بینید. اگر یک زنبوردار محلی پیدا کنید، می‌توانید انواع مختلفی از عسل به دست آورید. هر نوع عسل، با توجه به خاصیت‌ گلی که از آن تهیه شده، خواص درمانی خاص خود را دارد. هر نوع عسل رنگ، بو و طعم خاصی دارد. اگر فکر می‌کنید تمام عسل‌ها یک مزه دارند، سخت در اشتباهید.

تمام انواع عسل خام و ارگانیک، حاوی ترکیبات آنتی‌بیوتیک، ضدعفونی، ضدویروس، ضد قارچ و ضد باکتری هستند. با این حال، با استفاده از گرده گل‌های خاص، می‌توان خواص درمانی و ارزش بیشتری به عسل بیفزاییم.
در ادامه ۲۲ نوع عسل مختلف را معرفی خواهیم کرد که بهترین خواص درمانی را دارند.

 

۱. عسل مریم‌گلی

عسلی که از گیاه مریم‌گلی تهیه می‌شود، ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشد؛ زیرا چند نوع مریم‌گلی وجود دارد. در نتیجه اگر رنگ‌های مختلف این نوع عسل را دیدید، از زرد روشن تا سبز کم‌رنگ، تعجب نکنید. این عسل ته‌مزه نسبتاً تلخی دارد؛ اما آرام‌بخش است و روحیه را بهبود می‌بخشد. عسل مریم‌گلی، زمانی که به چای اضافه شود، فوق‌العاده مؤثر واقع خواهد شد و به توقف سرفه کمک می‌کند. همچنین این عسل، شش‌های گرفته را باز می‌کند. این عسل به عنوان ماده‌ای که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، شناخته شده است.

 

۲. عسل اسطوخدوس

اگر تاکنون شکر اسطوخدوس یا بستنی آن را تهیه کرده باشید، می‌دانید که این عسل چه مزه‌ای دارد. این عسل، طعم و بوی بیشتری دارد. رنگ این عسل می‌تواند روشن یا تیره باشد. عسل اسطوخدوس یکی از بهترین عسل‌های دارای خواص درمانی محسوب می‌شود. این عسل برای زنان باردار یا افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند، بسیار مناسب است؛ زیرا بدن را تحریک می‌کند تا میزان بیشتری از کلسیم و آهن موجود در غذاها را جذب کند. اگر دندان‌ها یا استخوان‌های ضعیف و باریک دارید، اگر به نور خورشید حساسیت دارید، دچار فشارخون بالا هستید یا پوکی استخوان دارید، این عسل برای شما کاملاً مناسب است. اگر دچار حساسیت فصلی هستید، مصرف روزانه یک قاشق عسل اسطوخدوس به کاهش علائم حساسیت کمک می‌کند.

 

۳. عسل علف جاروب

عسل تهیه شده از گل‌های زیبای علف جاروب، به رنگ زرد پررنگ است و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد که بچه‌ها بسیار دوست دارند. این عسل برای از بین بردن مخاط شش‌ها و مجاری نایژه‌ای کاملاً مفید واقع می‌شود. همچنین این عسل برای رفع مشکلات کلیه‌ای و دستگاه ادراری بسیار مناسب است.

 

۴. عسل آمورفا

رنگ این عسل به قرمز می‌زند و طعم ملایمی دارد. عسل آمورفا یک روش ایده آل برای رفع خستگی یا افزایش انرژی محسوب می‌شود. این عسل میزان زیادی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین دارد. در نتیجه برای به دست آوردن انرژی مصرف شده، بسیار مناسب است. یک قاشق از این عسل را به چای عصرانه خود اضافه کنید تا خستگی روزانه را از بین ببرید.

 

۵. عسل بادام

همان‌طور که تصور می‌کنید، رنگ عسل بادام، زرد مایل به قهوه‌ای است و طعم بادام شدیدی دارد. تقریباً تمام عسل‌های بادام از کالیفرنیا می‌آیند. بسیاری از افراد طعم این عسل را دوست ندارند؛ زیرا طبق گفته این افراد، طعم تلخی دارد. دسترسی به این عسل بسیار دشوار است؛ زیرا معمولاً به تولیدکنندگان مواد غذایی فروخته می‌شود. بسیاری از افرادی که به بادام حساسیت دارند، می‌توانند این عسل را بخورند: با این حال بهتر است احتیاط کنید.

 

۶. عسل زالزالک

رنگ این عسل، قهوه‌ای است و بوی تندی دارد. با این حال، این عسل برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند و افرادی که از آنژین صدری، دل‌مایچه افروختگی و اسکلروز رنج می‌برند بسیار مفید است و فشارخون را تنظیم می‌کند. این عسل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا باعث ایجاد آرامش در بدن می‌شود. عسل زالزالک سطح کلسترول را پایین می‌آورد.

 

۷. عسل آووکادو

این عسل نیز عمدتاً از کالیفرنیا می‌آید. این عسل کمی طعم کره دارد و بسیار خوشمزه است. عسل آووکادو کمیاب است.

 

۸. عسل آفتابگردان

رنگ عسل آفتابگردان، زرد روشن است. این عسل به دلیل طعمی که دارد، بسیار معروف است؛ اما به سرعت شکرک می‌زند. عسل آفتابگردان برای افرادی که دچار مشکلاتی در ناحیه گلو یا سینوس هستند، مفید است. همچنین این عسل التهاب را کاهش داده و باعث افزایش انرژی می‌شود.

 

۹. عسل کلزا

عسل کلزا به رنگ زرد بسیار روشن است و معمولاً میزان زیادی گرده گل دارد. این عسل سریعاً پس از تولید، شکرک می‌زند. این عسل کبد را تمیز کرده و به تنظیم اسیدهای چرب بدن کمک می‌کند.

 

 

۱۰. عسل جنگلی

این عسل از انواع مختلف درخت‌های کاج، سرو و صنوبر جنگل‌ها به وجود می‌آید. اگرچه درخت کاج گل ندارد؛ اما در مواقع خاصی از سال چیزی به نام شهد گیاه تولید می‌کنند. اگر تاکنون زیر درخت کاج نشسته باشید، احتمالاً این شهد را دیده‌اید. این عسل بسیار خوشمزه بوده و رنگ تیره‌ای دارد. عسل جنگلی ترکیبات ضدالتهاب و ضد میکروبی دارد. عسل جنگلی سرشار از آهن است؛ در نتیجه برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند یا جراحی داشته‌اند، بسیار مفید است. این عسل شکر کم و مواد معدنی زیادی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای ورزشکاران و دیابتی‌ها محسوب می‌‌شود.

۱۱. عسل زیرفون

عسلی روشن، تقریباً شفاف و بسیار شیرین است. این عسل برای درمان آنفولانزا بسیار مفید است؛ زیرا باعث تعریق می‌شود. عسل زیرفون تأثیر خوبی در دستگاه گوارش دارد؛ زیرا ضد اسپاسم است و درد معده و شکم را تسکین می‌دهد.

 

۱۲. عسل گل وحشی

این عسل از انواع مختلفی از گل‌های وحشی بر اساس منطقه تهیه می‌شود. عسل گل وحشی رنگ زرد مایل به قهوه‌ای دارد، بسیار شیرین است و بوی خوشی دارد. از آنجا که این عسل از گل‌های مختلفی تهیه می‌شود، برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. همچنین این عسل به افرادی که از حساسیت فصلی یا آسم حساسیتی رنج می‌برند، کمک می‌کند. اگر می‌خواهید واقعاً علائم حساسیت خود را کاهش دهید، از منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، عسل گل وحشی بخرید. به مدت یک سال هر روز یک قاشق غذاخوری عسل گل وحشی مصرف کنید تا بدن به صورت طبیعی با حساسیت مقابله کند.

 

۱۳. عسل گندم‌سیاه

این عسل، تیره‌ترین عسل دنیا محسوب می‌شود و مزه تندی دارد. البته مزه این عسل بد نیست؛ اما بسیار زیاد است. عسل گندم‌سیاه سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل یک عسل همه‌کاره و مفید محسوب می‌شود. این عسل برای افرادی که کم‌خونی یا سرفه‌های مزمن دارند، فوق‌العاده مفید است.

 

۱۴. عسل شاه‌بلوط

این عسل را می‌توان از طریق رنگ قرمز-قهوه‌ای خاصش شناخت. این عسل خواص درمانی زیادی دارد؛ زیرا بسیار آنتی‌بیوتیک است. دسترسی به این عسل بسیار دشوار است؛ زیرا بسیاری از افراد طعم این عسل را دوست ندارند. این عسل برای تمام بیماری‌ها مفید است و به درمان جراحات، عفونت‌های دستگاه ادرار و سیستم گردش خون ضعیف کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری از این عسل قبل از خواب مصرف کنید تا یبوست را به صورت طبیعی درمان نمایید.

 

۱۵. عسل کوهی

این عسل از گیاهان وحشی که در مناطق مرتفع کوهستانی می‌رویند، تهیه می‌شود. خواص درمانی این عسل نیز معروف است. حتی زمانی که این عسل را رقیق کنید، ترکیبات ضد میکروبی قدرتمندی دارد و برای مقابله با سرفه‌، سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، سینوس‌های عفونی و مشکلات دیگر دستگاه تنفسی مفید است. این عسل قبلاً برای بهبود زخم‌های روی پوست و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

۱۶. عسل اقاقیا

این عسل در آمریکا بسیار معروف است. عسل اقاقیا رنگ بسیار روشن و طعم شیرینی دارد؛ اما طعمش زیاد نیست. بسیاری از افراد این عسل را دوست دارند، زیرا طعم این عسل بر طعم غذا یا نوشیدنی غلبه نمی‌کند. این عسل بسیار آرامش‌بخش است و مکمل خوبی برای چای‌های آرام‌بخش مانند چای بابونه و چای سنبل کوهی محسوب می‌شود. این چای به شما آرامش می‌دهد، اضطراب و فشار عصبی را از بین می‌برد و خواب‌آور است.

 

۱۷. عسل گیاه خار اورشلیم

زمانی که گیاه خار اورشلیم را ببینید، متوجه می‌شوید که ساخت عسل تقلبی از این گیاه بسیار دشوار است. این عسل کیفیت بالا و رنگ زردی دارد و به سرعت شکرک می‌زند. این عسل طعم ملایم و خوبی دارد. عسل خار اورشلیم باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. در نتیجه برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند، بسیار مفید است. همچنین این عسل گردش خون را بهبود می‌بخشد.

 

۱۸. عسل ای‌اودا (euodia plant)

این عسل نیز در آمریکا بسیار رایج است. این عسل ظاهر و طعمی مشابه عسل اقاقیا دارد؛ اما شکرک نمی‌زند. این عسل برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، بسیار مفید است. برای کنترل فشارخون خود، هر روز ۱۰۰ گرم گردو را با ۱۰۰ گرم از این عسل مخلوط کرده و مصرف کنید. این کار را به مدت ۶ هفته ادامه دهید.

 

۱۹. عسل قاصدک

این عسل نیز به سرعت شکرک می‌زند. عسل قاصدک، رنگ زرد روشن و مزه خاصی دارد که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. این عسل به افرادی که مشکلات گوارشی یا کژکاری کبد دارند، کمک می‌کند. اگر دچار کولیت روده، یبوست و ورم معده هستید، یک قاشق از این عسل را داخل یک لیوان آب‌معدنی بریزید و هر روز این ترکیب را مصرف کنید. در عرض چند روز مشکلات دستگاه گوارش بهبود خواهند یافت.

 

۲۰. عسل اکلیل کوهی

رنگ این عسل، زرد روشن است و مزه بسیار شیرینی دارد. این عسل سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین این عسل عملکرد کبد را از طریق تحریک تولید زرداب بیشتر، بهبود می‌بخشد.

 

۲۱. عسل روئینه زرین

رنگ این عسل کاملاً طلایی است، بوی گل می‌دهد و مزه خاصی دارد. این عسل یک ادرارآور طبیعی است که برای ورم و خارج کردن مواد سمی از بدن بسیار مناسب است.

 

۲۲. عسل درخت چای نیوزلند

این عسل احتمالاً شاه تمام عسل‌ها است. این عسل از درخت چایی که تنها در نیوزلند می‌روید، تهیه می‌شود. این عسل، قدرتمندترین عسل شفابخش در دنیا محسوب می‌شود. عسل درخت چای نیوزلند ترکیبات قدرتمند و منحصربه‌فرد ضد باکتری دارد که در عسل‌های دیگر وجود ندارد. این عسل با عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک مقابله می‌کند. این عسل سیستم ایمنی را تقویت کرده و تقریباً تمام بیماری‌ها یا عفونت‌های شناخته شده را درمان می‌کند.
باز هم یادآوری می‌کنیم که به کودکان زیر یک سال عسل ندهید. همچنین عسل را جایگزین داروهای فعلی خود نکنید و در این مورد حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

عسل

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا