خوراک سادهخوراک ماکارونیغذاهای اصلی

دستور پخت ماکارونی پنیر خامه ای

این ماکارونی و پنیر پخته شده یك دستور غذای مورد علاقه خانوادگی است كه هم كودكان و هم بزرگسالان آن را دوست دارند. از ترکیب پنیرهایی که به صورت لایه لایه در ظرف و همچنین ذوب شده به یک سس پنیر خامه ای و غلیظ استفاده می شود ، برای نهایت خوشمزه بودن پنیر استفاده می شود! ایده آل برای یک شام راحت و خوشمزه. برای آشنایی با دستور پخت ماکارونی و پنیر خامه ای مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ماکارونی پنیر خامه ای

مواد لازم:

454 گرم ماکارونی
1/2 فنجان کره بدون نمک
1/2 فنجان آرد چند منظوره
1 1/2 فنجان شیر
2 1/2 فنجان خامه
4 فنجان پنیر چدار متوسط رنده شده
2 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
1/2 قاشق غذاخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه
1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز

دستور پخت:

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کرده و یک ظرف پخت را چرب کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه بزرگ آب نمکی را به جوش بیاورید. هنگام جوشیدن ، ماکارونی را اضافه کرده و 1 دقیقه کمتر از زمانی که روی بسته بندی در نظر گرفته است بپزید. کمی روغن زیتون اضافه کنید تا نچسبد. در حالی که آب در حال جوشیدن است ، پنیرها را رنده کرده و با هم مخلوط کنید ، سپس به سه دسته تقسیم کنید.

تقریبا 3 فنجان برای سس ، 1 1/2 فنجان برای لایه داخلی و 1 1/2 فنجان برای روکش. کره را در قابلمه روی حرارت متوسط ذوب کنید. آرد بپاشید و مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شود. مخلوط بسیار مرطوب به نظر می رسد. تقریباً به مدت 1 دقیقه بپزید و آن را مخلوط کنید. به آرامی در حدود 2 فنجان شیر و خامه را بریزید ، در حالی که مرتباً مخلوط می کنید ، تا یکدست شود.

در حالی که مرتباً مخلوط می کنید ، به آرامی شیر باقی مانده را بریزید تا مخلوط و یکدست شود. حرارت را بیشتر کنید و به هم بزنید ، تا زمانی که بسیار غلیظ شود. تقریباً باید قوام یک سوپ غلیظ شده باشد. از روی حرارت برداشته و ادویه ها و 1/2 فنجان پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا آب و ترکیب شوند. 1 1/2 فنجان دیگر پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ذوب و یکدست شود. در یک کاسه بزرگ ، ماکارونی آبکش شده را با سس پنیر مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

نیمی از مخلوط ماکارونی را در ظرف پخت آماده بریزید. روی آن را با 1/2 فنجان پنیر رنده شده بپوشانید ، سپس مخلوط باقیمانده ماکارونی را بریزید. روی آن را 1/1 فنجان آخر پنیر بپاشید و به مدت 15 دقیقه بپزید ، تا زمانی که پنیری حبابی شود و کمی قهوه ای طلایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا