انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

نحوه ی درست کردن نان کانادایی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه ی یک شیرینی لذیذ و بسیار خوشمزه ی دیگر آشنا میکنیم که در سراسر دنیا و بخصوص در کانادا محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد. امروز شما را با نحوه ی درست کردن نان کانادایی آشنا میکنیم. این شیرینی لذیذ، دارای تخم مرغ دارچین و وانیل میباشد که طعم و عطر بسیاری خوبی دارد. شما میتوانید این شیرینی را در صبحانه و یا حتی عصرانه با نوتلا، شکلات صبحانه، کره و انواع میوه مانند موز و یا توت فرنگی سرو کنید و از یک غذای لذیذ، لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی درست کردن نان کانادایی لذیذ و خوشمزه

نحوه ی درست کردن نان کانادایی

مواد لازم:

1/2 فنجان آب گرم (110 درجه فارنهایت / 45 درجه سانتیگراد)

5 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال

1 قاشق غذاخوری شکر

1 فنجان شیر گرم (110 درجه فارنهایت / 45 درجه سانتیگراد)

1/3 فنجان شکر سفید

1 و 1/2 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 عدد تخم مرغ زده شده

1/3 فنجان روغن

5 فنجان آرد گندم

روغن زیاد برای سرخ کردن

2 فنجان شکر سفید

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

دستور پخت:

گام اول: آب گرم، مخمر و 1 قاشق شکر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا زمانی که مخمر شروع به کف کردن کند و یک لایه خامه ای ایجاد کند. شیر، 1/3 فنجان شکر ، نمک ، عصاره وانیل ، تخم مرغ و 1/3 فنجان روغن را هم بزنید تا شکر حل شود.

گام دوم: حدود نیمی از آرد را مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر خیلی سفت شود اگر نیاز بود، آرد بیشتری اضافه کنید. خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و ورز دهید و یادتان باشد تا آرد بپاشید تا زمانی دیگر چیبناک نباشد. به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

گام سوم: خمیر را گرد کنید و درون یک کاسه روغنی قرار دهید و بپوشانید. بگذارید حجیم شود تا اندازه خمیر دو برابر شود، حدود 1 ساعت. خمیر را سوراخ کنید، چند بار ورز دهید و دوباره گرد کنید. سپس خمیر را چند تکه کنید و به اندازه یک تخم مرغ درآورید. توپ خمیر را به شکل بیضی شکل به ضخامت 1/4 اینچ شکل دهید. خمیر ها را روی پارچه قرار دهید و روی آن را بپوشانید.

گام چهارم: روغن را در یک ماهیتابه ی عمیق تا 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. روغن باید حداقل 4 اینچ عمق داشته باشد. 2 فنجان شکر را با دارچین ترکیب کنید و در یک بشقاب کم عمق یا ساده ریخته و کنار بگذارید.

گام پنجم: شیرینی ها یا همان خمیر ها را به آرامی و یکی یکی در روغن داغ قرار کنید و 1 تا 2 دقیقه در هر طرف سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. روغن اضافی را از شیرینی های سرخ شده با حوله های کاغذی بگبرید. در حالی که هنوز گرم است ، هر شیرینی را به آرامی داخل شکر دارچین قرار دهید. شکر اضافی را بگیرید و اگر دوست داشتید، با نوتلا یا شکلات صبحاه و میوه میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا