آشپزی امروز سر آشپزانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع نان و خمیر- نان پیچی سیر و جعفری

طرز تهیه انواع نان و خمیر

نان پیچی سیر و جعفری

ashpaziha

آرد نان یا آرد ساده 1 و 3/4 لیوان  .  آب گرم 3/4 لیوان  .   مخمر فوری 2 قاشق چایخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری  .  نمک 1 قاشق چایخوری  .  شکر 1 قاشق چایخوری

کره 5 قاشق غذاخوری  .  سیر خرد شده 4 حبه  .  جعفری خرد شده 1/4 لیوان

طرز تهیه : آب گرم را داخل کاسه ای بریزید و مخمر را روی آب بپاشید و 5 دقیقه کناری قرار دهید سپس آب و مخمر را مخلوط کنید و 10 دقیقه دیگر استراحت دهید ؛ آرد ، نمک و شکر را مخلوط کنید و داخل کاسه ای بریزید ، مرکز آرد را گود کنید سپس روغن و مخلوط آب و مخمر را اضافه کنید.

 ashpaziha (2)

مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست شود ، خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید ، روی کاسه را با نایلون خوب بپوشانید و به مدت 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطحی که آرد پاشیده اید خمیر را پهن کنید و نوارهایی به عرض 4 سانتیمتر و طول 20 سانتیمتر از خمیر برش بزنید.

ashpaziha (3)

 نوارهای خمیری را کمی بکشید سپس خمیر را گره بزنید ( پس از پخت خمیر پف میکند و جمع میشود و بهتر است دو طرف خمیر را پس از گره زدن کمی بکشید ).

ashpaziha (4)

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را ته سینی فر بچینید ، روی خمیرها را با روغن زیتون یا روغن مایع برس بکشید سپس روی سینی را با نایلون بپوشانید و 2 ساعت استراحت دهید.

 ashpaziha (5)

 

خمیرها را پس از استراحت داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و روی نان ها طلایی شود ؛ سیرهای خرد شده را در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس با جعفری خرد شده مخلوط کنید و این سس را روی نان ها بزنید سپس سرو کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا