تازه های آموزش انواع غذاها

دستور پخت پیتزا لقمه ای پپرونی با پنیر (تصویری)

دستور پخت پیتزا لقمه ای پپرونی با پنیر

(تصویری)

Recipes - Cooking - Pizza - slice - Pepperoni - with - cheese - image (1)

تا بحال با خمیر پیتزا، سس مارینارا و پنیر پیتزا چیزهای خیلی زیادی درست کردم و در همین سایت هم برای شما قرار داده ام. اما این چیزی که امروز میخوام بپزم، کمی فرق میکنه هرچند که همه مواد با قبلی ها یکیه. این یکی تکه های پیتزا پپیرونیه با پنیر. بهش تکه تکه میگم چون از لقمه های کوچک و انگشتی شکل درست میشه. این غذا به خصوص برای زمانی که مهمونی دارید و از طرفی هم خیلی سرتون شلوغه، یا اینکه از سر کار اومدید و خیلی خسته اید، و یا اینکه آخر شبه و هوس خوردن چیزی رو دارید، خیلی خوب و مفیده. بهتره سریعتر بریم سراغ طرز تهیه!

 

 

این غذا رو با این مقدار مواد غذایی برای 4 تا 6 نفر تهیه می کنند، کلا به 40 دقیقه زمان هم نیاز داره، چه برای تدارک مواد لازم و چه برای طبخ غذا. اما

مواد لازم:

1 بسته خمیر پیتزای آماده و خریداری شده،

البته باید در دمای اتاق کمی مونده باشه،

آرد برای رول دادن خمیر روی آن،

½ فنجان سس میرینارا خریداری شده و یا خونگی (میتونید هر نوع سسی رو که بلدید درست کنید)،

2/1 1 فنجان پنیر موزارلای خرد شده،

1 فنجان سوسیس فلفلی خورد شده،

1 عدد تخم مرغ بزرگ،

3 قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان،

پونه کوهی و یا ادویه مخصوص پیتزا.

 

Recipes - Cooking - Pizza - slice - Pepperoni - with - cheese - image (2)

 

Recipes - Cooking - Pizza - slice - Pepperoni - with - cheese - image (3)

 

Recipes - Cooking - Pizza - slice - Pepperoni - with - cheese - image (4)

فر رو با دمای 350F گرم کنید. با استفاده از اسپری آشپزی، یک ظرف شیرینی پزی 9 اینچی را چرب کنید. به آرامی سطح کارتون رو با آرد بپوشونید و بعد خمیر رو آورده و به 19 تکه مساوی و کوچولو تقسیم کنید. برای این کار اول باید تکه های خمیر رو به اندازه دایره های کوچولوی 3 اینچی دربیارید و بعد اونها رو رول بدید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری از سس ماریناراتون رو درست وسط هر کدومشون میریزید. بعد کمی از پنیر خورده شده و بعد هم یک تکه از سوسیسی رو که آماده کرده بودید رو درست در مرکز خمیر و روی سس میریزیم. حالا باید خمیر رو خیلی خوب ببنیدیم. طوری که کاملا مواد داخلشو بتونه نگهداره. این کار رو برای همه تکه های باقی مونده خمیر انجام میدیم.

حالا همه رو بچینید در مرکز سینی مخصوص فرتون، دقت کنید که روی همدیگه نیفتند.

 

Recipes - Cooking - Pizza - slice - Pepperoni - with - cheese - image (5)

 

داخل یک کاسه کوچک، 1 عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری آب بریزید. ترکیب آب و تخم مرغتون رو سرتاسر همه خمیرها بکشید و بعد روشونو با کمی پنیر پارمیزان پر کنید. حدود 25 تا 27 دقیقه بذارید تا بپزه تا زمانی که کاملا قهوه ای طلایی رنگ بشه و کمی هم پف کنه. میتونید هر چند وقت یکبار داخل فر رو چک کنید تا ببینیید که خمیر پخته یا نه، اگه پخته باشه باید زیرشون کاملا قهوه ای روشنی شده باشه.  همه رو از فر خارج کنید و روشون رو کمی ادویه یا پونه کوهی بپاشید. بعد هم با سس اضافی سرو کنید.

موقع خمیر جدا کردن حتما به اندازه ای که من گفتم دقت کنید چرا که خمیر باید به اندازه کافی نازک باشه تا بتونه بپزه. دیگه اینکه هر چه خمیر بیشتر در دمای اتاق قرار بگیره رول کردن و جدا کردنش هم راحتتر از زمانیه که یخ زده باشه.

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا