انواع بیسکویتکیک و شیرینی

طرز تهیه ی بیسکویت براونی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع بیسکویت و شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه ی بیسکویت براونی آشنا میکنیم. براونی یک دسر و میان وعده ی لذیذ است که به صورت کیک و بیسکویت تهیه و سرو میشود. برای تهیه ی این شیرینی شما به آب لیمو، آرد، پودر شکلات، تخم مرغ، پودر قند، شکر، کره، نمک، مغز گردو یا چیپس شکلات و وانیل نیاز خواهید داشت. دستور تهیه ی این دسر بسیار ساده میباشد پس برای آشنایی با آن، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آموزش طرز تهیه ی بیسکویت براونی

طرز تهیه ی بیسکویت براونی شکل دار شیرینی خوشمزه مخصوص عید نوروز 99

مواد لازم:

آب لیمو 1/5 قاشق چایخوری

آرد شیرینی پزی 1 فنجان

پودر شکلات 1/2 فنجان

تخم مرغ 5 عدد

2 و 1/4 فنجان پودر قند

2 فنجان شکر سفید

3/4 فنجان کره

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 فنجان مغز گردو یا چیپس شکلات

2/5 قاشق چایخوری وانیل

دستور پخت:

گام اول: 2/3 کره و پودر شکلات را روی حرارت کم با هم تا زمانی که کره آب شود و به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند مخلوط کنید و سپس بگذارید خنک شود. شکر را به مایه اضافه نموده و 4 تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

گام دوم: آرد و نمک را الک کرده و به تدریج همراه وانیل به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را چرب کرده سپس خمیر را روی آن پهن کنید( یا میتوانید با قالب شکل دهید همانند تصویر) و در حرارت 160 درجه به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید. پودر قند را به مخلوط کره و شکلات اضافه کرده و خوب هم بزنید.

گام سوم: تخم مرغ باقی مانده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. وانیل باقیمانده را به همراه آب لیمو اضافه کرده و مغز گردو یا شکلات ها را به آن بیفزایید. در پایان به اندازه ای پودر قند اضافه کرده تا کمی سفت شود. سپس از این مایه روی بیسکویتها مالیده و برش دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا