خوراک سادهخوراک ماکارونیغذاهای اصلی

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

این پاستا یکی از دستور های وایرال برنامه تیک تاک است که طعم بی نظیری دارد و زمان کمی آماده سرو میشود تا از آن لذت ببرید. برای تهیه این پاستا به پاستا، گوجه گیلاسی، پنیر فتا و مقداری ادویه نیاز دارید. برای آشنایی با دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

دستور پخت پاستا پنیر فتا و گوجه گیلاسی

مواد لازم:

560 گرم گوجه فرنگی گیلاسی
1/2 فنجان روغن زیتون
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
227 گرم پنیر فتا (یک قالب)
280 گرم پاستا
1 حبه سیر ، رنده شده
1/4 فنجان برگ ریحان تازه ، نازک برش خورده

دستور پخت:

فر را با دمای 200 درجه گرم کنید. گوجه گیلاسی و روغن زیتون را با 1/4 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه در یک کاسه متوسط بریزید و ترکیب کنید. مخلوط را در یک ظرف بریزید. پنیر فتا را در مرکز گوجه فرنگی ها قرار دهید ، سپس با کمی فلفل سیاه مزه دار کنید. حدود 30 دقیقه تا زمانی که گوجه ها و فتا نرم شود بپزید. حرارت را تا 230 درجه افزایش دهید ، سپس به پخت ادامه دهید تا گوجه فرنگی و فتا طلایی شوند ، 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزید.

در همین حال ، در یک قابلمه آب نمک بریزید و روی حرارت زیاد بجوشانید. پاستا را اضافه کرده و حدود 13 دقیقه بپزید تا نرم شوند. 1/2 فنجان آب پاستا را نگه دارید ، سپس پاستا را آبکش کنید. زمانی که گوجه فرنگی و فتا از فر خارج می کنید ، سیر را اضافه کنید و هم بزنید. از پشت قاشق برای تبدیل کردن گوجه فرنگی و فتا به یک سس نرم و خامه ای استفاده کنید. پاستا و نصف ریحان را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. اگر سس خیلی غلیظ شد مقداری آب پاستا به آن اضافه کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید. روی آن را باقیمانده ریحان تزئین کرده و سرو کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا