انواع سوپغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سوپ گل کلم

سوپ گل کلم یک سوپ خامه ای و در عین حال برای خامه ای شدن به پنیر و یا خامه نیاز ندارد.این دستور العمل سوپ گل کلم کاملاً میل و خواسته شما به سوپ گرم و خامه ای را برآورده می کند.اگر”سوپ گل کلم” را قبلاً سرو و میل را نکرده باشید،بسیار جذاب به نظر نمی رسد.اما این سوپ میتواند خیلی خوشمزه داشته باشه!امروز،ما طرز تهیه ی سوپ گل کلم را به اشتراک می گذاریم.

طرز تهیه ی سوپ گل کلم

این سوپ دارای مواد ساده ای است اما طعم شگفت انگیزی دارد.اگر گل کلم در یخچال دارید،احتمالاً هر چیز دیگری را که برای تهیه ی این سوپ نیاز دارید را دارید.این سوپ خامه ای مناسب رژیم غذایی نیز است.به دلیل نداشتن گلوتن.اگر به این سوپ لذیذ و خامه ای علاقه دارید،مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

+ 1 گل کلم بزرگ، که از هم جدا شده اند.

+ 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

+ کمی نمک دریایی

+ 1 پیاز قرمز متوسط،خرد شده

+ 2 حبه سیر،له شده یا رنده شده

+ 4 فنجان عصاره سبزیجات

+ 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

+ 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه یا بیشتر در صورت نیاز

+ 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی

برای چاشنی: 2 قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده ، پیاز و پیاز سبز خرد شده

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 425 درجه فارنهایت گرم کنید.

گام دوم: روی کاغذ روغنی،گل کلم را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید تا در روغن کمی نرم و یکدست شود.گل کلم را در یک لایه مرتب کنید و نمک بپاشید. تا زمانی که گل کلم نرم شود و روی لبه هایش کاراملی شود بپزید ، 25 تا 35 دقیقه.

گام سوم: بعد از اینکه گل کلم تقریباً آماده شد،در یک کاسه،1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا گرم شود.پیاز و نمک را اضافه کنید.گاهی اوقات بزنید و تا زمانی که پیاز نرم و شفاف شود ، تقریبا 5 تا 7 دقیقه،بپزید.سپس سیر را اضافه کرده و بپزید ، مرتب هم بزنید،حدود هر 30 ثانیه،سپس عصاره سبزیجات را اضافه کنید.

گام چهارم: 4 عدد از زیباترین گل کلم بو داده و کاراملی شده را برای استفاده در چاشنی استفاده کنید.سپس گل کلم باقی مانده را به بقیه مخلوط اضافه کنید.درجه حرارت را روی درجه متوسط قرار دهید و به نقطه جوش برسانید.سپس حرارت را در صورت لزوم کاهش دهید تا به آرامی بجوشد.گاهی اوقات نیز هم بزنید بعد از پخت کامل سوپ،قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید چند دقیقه خنک شود.

گام پنجم: سپس،سوپ داغ را به دقت به مخلوط کن منتقل کنید.کره را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. آب لیمو و جوز هندی را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.نمک اضافی را اضافه کنید ، برای طعم دادن.این سوپ هنگامی که به میزان لازم شور شد،طعم شگفت انگیزی می دهد!آب لیموترش را نیز اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.سپس سرو کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا