انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با نحوه تهیه ی کیک آلبالو آشنا می کنیم که یکی از محبوب‌ترین کیکها میباشد که با میوه تهیه می شود. طرز تهیه این کیک لذیذ بسیار ساده می باشد و طعم بی نظیری با چای و یا حتی قهوه نیز دارد شما می توانید این کیک را به عنوان دسر و یا حتی در جشن های دورهمی خود استفاده کنید برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این که لذیذ و بی نظیر مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

مواد لازم:

آرد شیرینی پزی ۲۵۰ گرم

آلبالو ۱۵۰ گرم

تخم مرغ متوسط ۳ عدد

پودر قند ۲۵۰ گرم

کره ۱۵۰ گرم

ماست شیرین ۱۸۰ گرم

وانیل یک دوم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت:

گام اول: سفیدی تخم مرغ ها را جدا کنید و آنقدر بزنید تا صاف و یکدست شوند و که به طور کامل پف کرده باشند. پودر قند و کره را در ظرفی ریخته و خوب با استفاده از یک میکسر دستی یا ایستاده مخلوط کنید تا به یک کرم صاف تبدیل شود.

گام دوم: وانیل و زرده های تخم مرغ را به تدریج افزوده و مخلوط را خوب هم بزنید. ماست را نیز کم کم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط نمایید. بکینگ پودر را الک کرده و کم کم به سفیده تخم مرغ ها اضافه کنید. سپس خوب مخلوط کنید تا آرد گلوله نشود و بعد با زرده تخم مرغ ها و کره با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

گام سوم: مایع خمیر را در قالب از قبل چرب شده ریخته و آلبالوهای هسته گرفته را روی آن بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه در فر قرار داده تا بپزد. سپس از فر در آورده و بگذارید در خود قالب کمی سرد شود. سپس از قالب جدا کرده روی یک قفسه سیمی بگذارید و منتظر بمانید تا به طور کامل خنک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا